banner_left
banner_right
Knihy

Nové vydání knihy Mikroekonomie

Mikroekonomie, první původní české učebnice mikroekonomie pro posluchače ekonomických fakult a užitečný průvodce mikroekonomií pro zájemce z řad širší ekonomické veřejnosti, základní dílo autorského kolektivu pedagogů pražské VŠE Bronislavy Hořejší, Jany Soukupové, Libuše Macákové a Jindřicha Soukupa (dotisk jejího 4. rozšířeného vydání), analyzuje tržní chování a rozhodování jednotlivých mikroekonomických subjektů – jednotlivců (domácností), podnikatelských subjektů (firem) a státu (jako tvůrce „pravidel hry“, ale i jako zřizovatele hospodářských organizací) – na trzích finální produkce i na trzích výrobních faktorů, studuje interakce jednotlivých trhů a subjektů a otázky důsledků rozhodnutí státních orgánů na tržní aktivity spotřebitelů a firem.

Učebnice je určena především studentům inženýrského (resp. magisterského) stupně vysokých škol. Její obsah vychází z osnov standardních kursů mikroekonomie na středně pokročilé úrovni.

Mikroekonomie popisuje a vysvětluje některé aspekty ekonomického chování lidí, a proto lze očekávat, že osloví i širší veřejnost. Vzhledem k tomu se autoři snažili, aby text byl srozumitelný také pro čtenáře bez hlubších předchozích znalostí mikroekonomie (náročnost a hloubka výkladu samozřejmě odpovídají středně pokročilému kursu). Tam, kde je to vhodné a možné, autoři ilustrují výklad pomocí příkladů.

Matematický výklad je omezen na nezbytně nutnou míru, podrobnější či složitější algebraické odvozování jednotlivých vztahů čtenář najde na konci příslušné kapitoly v matematickém dodatku.

Aby si čtenář mohl samostatně prověřit zvládnutí výkladu, resp. tematizovaných otázek, jsou na konci každé kapitoly zařazeny shrnutí a dále hlavní pojmy, kontrolní otázky a příklady. Výsledky příkladů jsou uvedeny souhrnně na konci učebnice. Jako příloha je zařazen slovník základních pojmů.

Ve čtvrtém vydání se oproti vydáním předchozím změnila převážná většina kapitol. Výrazněji byla upravena kapitola 4 věnovaná rozhodování spotřebitele v podmínkách rizika. Významně rozšířena byla i kapitola 5 (Teorie firmy). Částečně přepracovány byly rovněž ostatní kapitoly (aktualizace příkladů z českého prostředí, zapracování zkušeností z dosavadní výukové praxe autorů, námětů kolegů a studentů).

Autorům i nakladatelství Management Press patří ocenění za to, že kniha je po technické stránce srovnatelná se zahraniční konkurencí: to se týká použití doplňkové barvy, grafů, členění kapitol na základní výklad, rozšiřující výklad a matematické dodatky, shrnutí výkladu za každou kapitolou, slovník základních pojmů v závěru knihy apod. K přehlednosti textu přispívá i rejstřík.

Další vydání Mikroekonomie svědčí o tom, že si kniha našla cestu k svým čtenářům a uživatelům, a to jak mezi studenty a akademickými ekonomy, tak i mezi širší odbornou ekonomickou veřejností – manažery, podnikateli, státními úředníky a vůbec všemi, kdo se z nějakého důvodu zajímají o ekonomické otázky.
(em)

Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.

váz., 165 x 235 mm, 576 str.,
doporučená cena 720 Kč,
obj. číslo 0817, ISBN 978-80-7261-150-8

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *