Internet

Firmy v Česku váhají s komunikací přes web 2.0

Agentura LEWIS uveřejnila výsledky mezinárodního bleskového průzkumu, který se věnoval řízení publicity firem na webu 2.0. Z průzkumu vyplynulo, že až 79% dotázaných českých firem považuje blogy nebo diskusní fóra za důležitý komunikační kanál. Ale až 51% je nikdy nemonitoruje a až 41% neuvažuje o jejich využití v externí komunikaci firmy.

Průzkum byl proveden na vzorce 310 společností v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Agentura LEWIS se ptala marketingových ředitelů a PR manažerů velkých a středně velkých firem na důležitost webu druhé generace pro jejich firmu, častost monitoringu dění v blozích a diskusních fórech a na plánované aktivity v oblasti sociálních médií.

Sociální media

V Maďarsku uvedlo ve srovnání s ostatními zeměmi nejvíce firem, že sociální média jsou pro ně relevantní. Maďarské firmy také podstatně častěji než české nebo slovenské firmy monitorují dění v blozích a v internetových diskusích. Nejmenší relevanci sociálních médií naopak vykázalo Polsko. Polské firmy provádějí monitoring dění v blozích jen minimálně a až 69% firem uvedlo, že neplánují využít sociální média ve své firemní komunikaci.

Sociální media

Jen minimum českých společností z B2B oblasti považuje sociální média za důležitá ve firemní komunikaci. Naopak firmy ze spotřebitelského segmentu je častěji hodnotí jako relevantní. Většina z nich provádí konsekventní monitoring alespoň vybraných sociálních médií. „Firmy se zpravidla koncentrují na ty blogy a bloggery, kteří jsou pro jejich segment důležití. To je zcela jistě přínosnější než monitorovat vše plošně jen proto, že je to možné,“ uvedl k výsledkům průzkumu Vítězslav Horák, ředitel pražské kanceláře LEWIS.

Blogy jsou podle některých studií druhou nejpopulárnější formou komunikace přes web 2.0, hned po videoportálech jako YouTube.com nebo jeho českých obdobách jako Stream.cz nebo Skouknito.cz. Například umisťování reklamních spotů také na YouTube už patří k běžné marketingové praxi. Průzkum LEWIS, který se ptal konkrétně na blogy a diskusní platformy, však naznačil, že firmy na využití těchto kanálů reagují přinejmenším rozpačitě. „Jistou výjimkou jsou velké nadnárodní korporace, které uvedly, že provozují alespoň interní blogy a evidují i několik stovek aktivních bloggerů. Pouštějí na ně však jen vlastní zaměstnance a jejich obsah není přístupný široké veřejnosti,“ dodává Vítězslav Horák.

– red –

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *