Komunikace

Letitý vítěz nebyl opět sesazen, SKUPINA ČEZ obhájila své pozice

Jubilejní ročník žebříčku Nejlepší výroční zpráva České republiky se nedočkal změny na prvním místě v celkovém pořadí. I přes velká očekávání a ambice některých zúčastněných společností, nebyl ani letos sesazen již tradiční celkový vítěz této soutěže, a to SKUPINA ČEZ. Na druhém místě se umístila společnost Telefónica O2 Czech Republic, která velmi zabodovala a oproti loňskému roku si polepšila o tři příčky. Třetí pozici letos znovu obhájila Pražská energetika. Dalšími umístěnými v TOP 10 byly společnosti České dráhy, Škoda Auto, Zentiva, Lesy České republiky, České aerolinie, Komerční banka a Pražské služby.

„Mezinárodní odborná porota, kterou tvořili analytici, auditoři, grafici, fotografové atd., hodnotila všechny výroční zprávy podle více než 30 kritérií a neměla tedy lehkou situaci. I přes to, že letos opět nebyl překonán letitý vítěz soutěže, SKUPINA ČEZ, v žebříčku si velmi dobře vedli i nováčci soutěže, jako například společnost ECM Real Estate Investments, která obsadila 15. místo nebo firma Rudolf Jelínek, která se umístila na 26. místě,“ uvedl Jan Struž, předseda Sdružení CZECH TOP 100.

Vedle hlavního žebříčku jsou dále výroční zprávy vyhlašovány ve dvou kategoriích, a to Grafický design a Informační hodnota, dále pak v sedmi odvětvích (Energetika; Finanční instituce; Lehký průmysl; Nadace, asociace a jiné neziskové organizace; Obchod a služby; Stavebnictví a Těžký průmysl). První místo v kategoriích Informační hodnota a Grafický design obsadila SKUPINA ČEZ.

Zvláštní cenu „Nejlepší Investor Relations na internetu“ získal Unipetrol, ocenění za „Nejlepší výroční zprávu na CD“ bylo uděleno společnosti Euler Hermes Čescob a cenu za „Nejlepší zprávu o společenské odpovědnosti firmy“ obdržela Skupina Czech Coal.

V letošním roce získal „Zvláštní cenu KPMG ČR“ Český rozhlas.

Soutěže Nejlepší výroční zprávy České republiky se může zúčastnit každá společnost, která jako prostředek komunikace s investory využívá výroční zprávu nebo své firemní www stránky. Výroční zprávy musí ze zákona jednou ročně vydávat společnosti, jejichž účetní závěrku ověřuje auditor. Zpráva je veřejným dokumentem a většinou vychází v tištěné podobě formou brožury. Obsahuje zejména popis firmy, přehled finančních ukazatelů s komentářem, hlavní události a složení vrcholových orgánů.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *