E-business

ABC Českého Hospodářství potvrdilo pozici nejsilnějšího a nejnavštěvovanějšího tržiště v Česku

Poptávka po zboží za příznivé ceny či rozšíření množství zákazníků udělaly z nejstaršího a největšího tržiště v České republice – ABC Českého Hospodářství – jedničku na trhu. Databáze tržiště obsahuje téměř 12 tisíc poptávek po zboží a každý týden přibývá 400 nových. Zájemci o zboží či služby si mohou vybrat z téměř 5,5 tisíce nabízejících.

„Podle posledního zákaznického průzkumu zjišťujeme, že naši uživatelé jednak díky tržišti zvýšili tržby v průměru o deset procent, jednak získávají okamžité reakce na svou poptávku. Výhoda tržiště je totiž mimo jiné právě v možnostech jednoduchého, nenákladného vypsání výběrového řízení. Zviditelnění nabídek i poptávek se pak děje naprosto automaticky. Třicet dva procent našich zákazníků našlo vhodnější dodavatele, než byli jejich původní, informace o novinkách se k obchodním partnerům dostala rychleji než tradiční formou,“ řekl Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Nižší objem zakázek u průmyslových podniků a drobných společností a s tím související pokles výroby vedou k hledání nových možností odbytu. Vedle pražských firem je největší zájem především z jižní Moravy, Olomouckého a Moravskoslezského kraje, Plzně a Liberce. Návštěvnost se za posledních šest měsíců vyhoupla na 17 tisíc prohlížejících denně. V porovnání se stejným obdobím loňského roku jde o nárůst o 214 procent.

Nejvyšší nárůst v počtu uživatelů je z Ostravska. Druhé místo obsadila Plzeň, následují Liberec, Pardubice a Praha. Největší počet nabízejících je ze sféry strojů a nářadí, strojírenství a hutnictví, auto-moto, dopravy a stavebnictví. Největší počet poptávajících je pak na prvním místě z oblasti stavebnictví, následují služby, strojírenství a hutnictví, dřevařský průmysl a auto-moto.

„Za velkými nárůsty oproti konkurenci stojí především pečlivá příprava na nástup krize. Investovali jsme značné prostředky do úpravy a zjednodušení webových stránek, zefektivnění databáze a maximální konkretizace poptávaného či nabízeného zboží. To samozřejmě s příchodem krize – a obtížnějším sháněním klientů či levných dodavatelů – uživatelé ocenili daleko větší návštěvností,“ připustil Dukič.

Velký zájem o obchodování na tržišti byl rovněž důvodem expanze na Slovensko a připravované expanze do Polska a Německa. Všechny tři země zůstávají pro české obchodníky velice lukrativním trhem – mezi příčinami hrají podstatnou roli minimální jazyková bariéra, krátká přepravní vzdálenost a totožná podnikatelská kultura. Zároveň je obzvlášť pro slovenské a polské klienty zajímavé kontaktovat nové obchodní partnery z České republiky.

Obsluha tržiště je navíc velice jednoduchá. „Stačí pouze vložit poptávku po konkrétním zboží nebo službě. Jakmile se poptávka rozešle – denně rozesíláme 33 tisíc e-mailů s poptávkami více než 47 tisícům aktivních uživatelů –, začnou se zadavateli hrnout nabídky. Zbývá už jen vybrat si tu nejvýhodnější. Prakticky jen zákazníkům radíme zadat do poptávky žádost o specifikaci i dalších relevantních ukazatelů pro rozhodnutí,“ uzavřel Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

-red-

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *