Branding

Mezinárodní retaileři pokračuji v globalizaci navzdory ekonomickému poklesu ve světě

Dle nedávné studie How Global is the Business of Retail vydávané každoročně společností CB Richard Ellis, retaileři pokračují ve svých expanzích navzdory globální ekonomické krizi, což potvrzuje i fakt, že přes 40 procent nově otevřených obchodů bylo mimo domácí území daných značek.

K získání podkladů pro report bylo dotazováno 280 mezinárodních značek a na expanzi se podílely hlavně ty luxusní ze zemí jako Francie, Anglie, Španělsko a Itálie, které průměrně otevřely v roce 2008 obchody v další 3,4 zemi. Světoznámé značky jako Gucci, Starbucks a Tiffany & Co byly dokonce nejvíce expandující retaileři.

Report také ukazuje, že Velká Británie vede s 58 procenty mezinárodních značek na místním trhu. Evropa jako taková má schopnost přitáhnout světové řetězce, v první desítce je 7 evropských destinací doplněných o Spojené Arabské Emiráty, Čínu a USA.

V České republice je přítomno přes 30 procent (32,9) mezinárodních značek a Praha se dokonce umístila na celkovém 25. místě.V loňském roce v ČR otevřelo pobočky 16 nových značek – např. Halfords, Tezenis, Paul, Stradivarius, Gucci či BurgerKing.

-red-

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *