Marketing

5 důvodů proč vsadit v marketingu na hry

Jak píše aktuálně PRWeek, rostoucí počet velkých zadavatelů, jako jsou např. Unilever, Intel nebo PepsiCo, začíná v širší míře využívat online hry jako komunikační nástroj. Ať už se jedná o kosmetiku, automobily nebo limonády, počítačové hry se stávají cestou, jak se dostat k zajímavým zákazníkům. O integraci počítačových her do komunikačního mixu mohou však přemýšlet i zadavatelé, jejichž jména na seznamu Fortune 500 nenalezneme. Proč?

1. Počítačoví hráči jsou lukrativním segmentem
Myslíte, že počítačové hry jsou doménou dětí a mladistvých? Už dávno ne! Jak uvádí agenturní síť Proximity Worldwide, největší hrající skupinou jsou v dnešní době již třicátníci. A jak zjistil výzkum společností IGN Entertainment a Ipsos Media CT, hráči mají i bohatší společenský život, častěji se setkávají s přáteli a jsou aktivnějšími sportovci. Alespoň ve Spojených státech se jedná také o bohatší zákazníky: v průměru si každý, kdo si hraje, vydělá za rok o 25 tisíc dolarů více.

2. Počítačové hry znamenají interakci a emoce
Zatímco klasická reklama je více či méně statická, komerční komunikace v počítačových hrách je „živá“. Značky jsou s počítačovými hrami spjaty přirozeně a nijak příjemce sdělení neruší. Naopak, hráči přímo vyžadují co nejvěrnější ztvárnění světa i v počítačových hrách a s tím i značky, reklamy a značkové produkty. Zatímco klasická reklama je často vnímána jako obtěžující, komerční sdělení v počítačových hrách jsou přijímána kladně. Může se jednat o zakomponování značky do existující počítačové hry například ve formě billboardu (takto se objevil ve hře i Barrack Obama), ale i samotného produktu (toho využil například řetězec Pizza Hut) nebo pobočky (např. McDonald’s). Je možné však samozřejmě vytvořit i vlastní počítačovou hru nebo herní mapu.

3. Počítačové hry vytváří komunity
Ještě nedávno virální marketing znamenal, že se šířil videoklip (často „neoficiální“ televizní reklama) nekontrolovaně e-mailem. Řekněte však popravdě, kolik takových e-mailů jste v poslední době obdrželi. Naopak s počtem jejich uživatelů roste i význam sociálních sítí jako média. Počítačové hry lze do těchto sítí velmi dobře integrovat. Agentura Proximity Prague tak nedávno spustila na Facebooku závodní hru vytvořenou pro společnost Telefónica O2, která umožňuje vzájemné závodění členů sítě proti sobě.

4. Počet hráčů neustále roste
Počítačové hry jsou již dnes největším zábavním průmyslem, který generuje vyšší tržby než film, hudba nebo literatura(!). Tím však rozvoj her nekončí. Právě jednoduché online hry, které nevyžadují instalaci, jsou atraktivní i pro nové cílové skupiny, jako jsou třeba ženy, a to zejména pokud jsou tematicky napojeny např. na televizní show. V Německu si tak hry spojené se soutěžemi Germany’s Next Topmodel a Popstars stáhlo dle společnosti Big Point více než milion žen.

5. Počítačové hry nevyžadují velké rozpočty
Spolu s rozvojem online a mobilních her se stávají hry dostupné širšímu publiku. A tím také širšímu okruhu zadavatelů. Herní zážitek mohou poskytovat i jednoduché hry vytvořené s malým rozpočtem, ideálně obohacené o nové možnosti. Pro značku Puma Fragrances tak v agentuře Proximity Prague vznikla také taneční hra, kde má každý možnost nahrát vlastní portrétní fotografii, a vytvořit si tak jako herní postavu vlastní avatar (tedy digitální alter ego).

Počítačové hry nabízejí pro zadavatele celou škálu možností. A jako vždy získají ty značky, které využijí nových příležitostí jako první, nezanedbatelnou výhodu. Nečekejte proto na konkurenci a počítejte s počítačovými hrami již nyní.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *