E-business

Internet proniká do domácností

Podle výsledků Internet monitoru, navazujícího na Media projekt, bylo ve třetím čtvrtletí roku 2002 v České republice téměř 2,4 milióny uživatelů internetu. Ve věkové skupině 12-29tiletých užívalo internet aktivně 28 lidí ze 100. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2001 přibylo 300 tisíc nových uživatelů. Meziročně tak narostla obec uživatelů internetu o 14 %, tempo růstu je ale ve srovnání s nárůstem z let 2000-2001 poloviční.

Polovina uživatelů internetu se může na internet připojovat z domova. Tato skupina, reprezentující 1,2 miliónu internetových uživatelů, prokazuje nejdynamičtější meziroční vývoj: od podzimu roku 2001 stoupl počet domácích uživatelů internetu o 47 %. Jde přitom v převážné většině o uživatele, kteří internet využívají několikrát týdně. Uživatelé domácího internetového připojení se tak stále výrazněji prosazují jako nejsilnější internetový segment. I když v sobě třetí čtvrtletí zahrnuje dva atypické letní měsíce, byly i v tomto období relativně frekventované nákupy přes internet. K přímému nákupu využívá připojení čtvrtina internetových uživatelů. Oproti stejnému období roku 2001 vzrostl počet online nakupujících o 32 %.

Typický internetový uživatel zůstává stále ještě spíše mužem (šest z deseti uživatelů), je mu méně než 30 let (každý druhý), dosáhl středoškolského nebo vysokoškolského vzdělání (dvě třetiny všech uživatelů). S velkou pravděpodobností jde o studenta nebo žáka (čtyři z deseti uživatelů). Šance zatím méně zastoupených skupin populace ale pozvolna narůstají: mezi novými uživateli internetu bylo podle zjištění Internet monitoru 58 % žen, 70 % lidí starších čtyřiceti let a 74 % lidí se základním vzděláním, vyučených a těch, kdo absolvovali středoškolské vzdělání neukončené maturitou.

Zdroj: Media projekt – Internet monitor Q3/2002, Sdružení GfK-TN Sofres-STEM/MARK, SKMO;
dotazováno 7 500 obyvatel ČR, náhodný adresní výběr

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *