Knihy

Kniha „Vystavujeme na veletrhu“

Připravujete roční plán, jakých výstav a veletrhů se budete chtít zúčastnit? Ale jak vybrat pro váš obor ty nejvhodnější? Váháte, jakým způsobem na expozici prezentovat vaše výrobky či služby? Jak koncipovat stánek? Zdali v interiéru či exteriéru? Jak zboží na stánku rozvrhnout? Případně jakými doprovodnými akcemi podpořit vaši prezentaci? A když nastane veletržní šílenství, chcete si být jisti, že na žádnou organizační maličkost nezapomenete?

Kniha „Vystavujeme na veletrhu“, kterou vydalo nakladatelství Computer Press, je praktickým pomocníkem pro ty, kteří podobné akce chystají, organizují a řídí. Krok za krokem vás povede, abyste vaši úspěšnou výstavu jak dobře zorganizovali, tak i co nejlépe provedli.

Kniha vychází ze tří pohledů a zdrojů zkušeností s problematikou veletrhů a výstav. Každý z autorů totiž prošel v této oblasti odlišnou praxí.
Základem jsou poznatky získané při výzkumech návštěvníků a vystavovatelů na veletrzích a výstavách u nás a při organizování odborných doprovodných programů akcí.
Druhou oblastí byly přímo organizátorské zkušenosti z každodenní práce v a.s Brněnské veletrhy a výstavy.
Konečně třetím zdrojem poučení byla marketingová činnost ve firmě U.S. Spa, zúčastňující se veletrhů v České republice i v zahraničí, a to jak v roli návštěvníků, tak také vystavovatelů.

Autoři knihy přehledně popisují přípravu veletrhu, jeho realizaci i hodnocení. Publikace se skládá z deseti kapitol.

Úvodní tři kapitoly knihy nabízejí odpovědi na otázky proč se na veletrhy chodí, jak si vybrat vhodný veletrh, podrobně jsou vysvětleny podpory účasti na zahraničních veletrzích a výstavách.
Následně se již autoři věnují plánování vlastní účasti – jak se na veletrh nachystat. Jaká má být personální, technická a marketingová příprava.
V páté kapitole – jak si vybrat místo jsou vysvětleny výhody a nevýhody pavilonu a volné plochy, dále umístění expozice v pavilonu a velikost expozice.
Následující kapitola se zabývá expozicí. Jaký cíl má expozice, jak má působit na návštěvníka. Představa koncepce a zaměření expozice by měla být prodiskutována s architektem. Expozice by měla vycházet z firemní identity, z jednotného vizuálního stylu a zásad obsažených v design manuálu.
V sedmé kapitole – jak na veletrhu komunikovat se autoři věnují oblasti PR. Je nutné si rozmyslet, jakou cílovou skupinu chceme oslovit, které ze sdělovacích prostředků k tomu budou nejvhodnější. Komunikace na veletrhu má tři základní strategie:

  • zaujmout a oslovit výhradně potenciální zákazníky s maximální snahou uzavřít obchod
  • oslovit co nejširší veřejnost, vyhledat potenciální zákazníky a ev. uzavřít obchod
  • dát o sobě vědět všem příchozím bez významné snahy uzavřít obchod.

Závěrečné kapitoly knihy se zabývají tématy: Jak využít veletrh pro komunikaci a poznání návštěvníků – zákazníků i konkurence, jak vyhodnotit účast na veletrhu a jak vyhodnotit účast samotnou.

Autoři knihy:
Václav Svoboda, Miroslav Foret, Kateřina Kolářová, Lucie Zumrová

Kniha vyšla v nakladatelství Computer Press.
Knihu je možné objednat u stejného nakladatelství.

120 stran černobílých, cena 149,- Kč
Kód knihy: KE0092
ISBN: 80-7226-645-4, EAN: 978-80-7226-645-6

Čtěte také