Komunikace

Ikona brand marketingu Kavita Nair představila fenomén Zoozoo

Pátého května letošního roku proběhl v Praze už 11. ročník mezinárodní konference Marketing Management 2010. Hodně prezentací na této konferenci bylo zajímavých, ale jedna z nich převyšovala všechny. Týkala se celosvětového fenoménu Zoozoo a přednášela jej přímo autorka nápadu Kavita Nair z Vodafon Essar India, která dokázala velmi významně upoutat pozornost nejen obsahem své přednášky a videoukázkami, ale především svým zapálením pro tento projekt. Kavita Nair je celosvětově známá jako ikona brand marketingu, neboť je spojována s největším počtem přeměn značky v rámci jedné společnosti ve velmi krátkém čase.

Prezentovaný projekt Zoozoo, vznikl jako nápad jak efektivně zvýšit povědomí o společnosti Vodafone v Indii. Nejprve byla vybrána cílová skupina, a sice fanoušci kriketu napříč celou kriketovou ligou. Na konci celé sezóny se hraje kriket 47 dní bez přestávky, několik zápasů denně, takže je možnost spojit zprávy z těchto zápasů se zprávami o společnosti Vodafone. Prvním krokem bylo překvapit fanoušky každý den novou zajímavou zprávou, příběhem, který se bude týkat kriketu a zároveň se představí nějaký produkt nebo služba Vodafonu. Bylo zvoleno, že se bude jednat o 30 zajímavých příběhů, teprve potom se řešilo, jaké bude jejich zpracování. Vybral se animovaný film a především postavička Zoozoo, která je spojením dvou vajíček (hlava a tělo) jak v mužské, tak i ženské podobě.

Základem každé animované sekvence měla být jednoduchost příběhu, legrace, zapálení pro příběh a postavičky a především sdělované emoce. Bylo naplánováno a poté i realizováno pět komunikačních kanálů:
1)Televize – Zoozoo příběhy, Zoozoo postavičky na ploše kriketového stadionu, při sportovních rozhovorech,
2)Outdoor, tisk a POS – informace z kriketu, postavičky,
3)Online a přímý kanál – Facebook, Youtube, virální marketing,
4)Kriketové stadiony – postavičky na ploše, merchandising,
5)Mobilní služby a merchandising – hry, MMS, mobilní vyzvánění, přáníčka, trička, hrnky, DVD a podobně.

Stěžejním kanálem se pro celý projekt Zoozoo stal internet a sociální sítě. Společnost Vodafone chtěla hlavně vybudovat u fanoušků kriketu vztah s postavičkami Zoozoo a následně tedy i s její firmou – především podnítit zájem o příběhy a iniciovat konverzaci o nich mezi lidmi navzájem.

Za dva měsíce bylo natočeno bezeslovných 30 půlminutových reklamních spotů ze světa postaviček Zoozoo a byla vytvořena fanouškovská stránka Zoozoo na Facebooku a prvotní spoty byly zařazeny i na server Youtube. Po tomto kroku, kdy se rapidně zvyšoval počet fanoušků facebookové stránky, byly vytvořeny další facebookovské vychytávky a aplikace pro další virální šíření (například ikony, smajlíci a podobně).

V další části kampaně byl využit reklamní prostor na Facebooku s odkazem na server Youtube, na kterém se objevily nové spoty vždy dvě hodiny předtím, než byly oficiálně zveřejněny. Následně se vyprovokovala diskuse, zda jsou postavičky Zoozoo animované nebo je hrají skuteční herci. Poté byly na Facebook a Youtube dány ukázky z natáčení několika spotů. Od tohoto okamžiku, když se ještě více rozšířilo povědomí o postavičkách a příbězích, se prezentovaly na internetu e-přáníčka, hry, facebookovské aplikace, wallpapery a Zoozoo vyzváněcí tóny.

V této době byly postavičky Zoozoo tak populární, že se objevovaly nejen v médiích spojenými s kriketem a sportem vůbec, ale v nesportovním televizním zpravodajství, v tisku, časopisech a v dalších médiích. Mohl bych Vám některé spoty slovně popsat, ale myslím si, že je lepší, abyste je viděli a ohodnotili sami. Přeji tedy příjemnou zábavu.

Facebook:
Oficiální fanklub Zoozoo: www.facebook.com/zoozoo?ref=search&sid=100000070383063.89288426..1&v=wall

Youtube:
Existuje mnoho odkazů, stačí zadat klíčové slovo Zoozoo.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *