banner_left
banner_right
Výzkum trhu

Spontánní znalost značek – počítače

Institut pro výzkum trhu GfK Praha zařazuje pravidelně do svého měsíčního omnibusového (vícetematického) výzkumu otázky, jejichž cílem je zjišťovat spontánní znalost značek ve vybraných skupinách výrobků mezi českou veřejností.

Ke zjištění tohoto cíle je používáno metody osobního dotazování (face-to-face) v celé České republice. Dotazování se uskutečňuje v souboru 1 000 občanů České republiky ve věku od 15 do 79 let vybraných na základě stratifikovaného vícestupňového náhodného výběru.

Z výzkumu spontánní znalosti značek počítačů, který v říjnu 2002 uskutečnila společnost GfK Praha vyplývá, že nejznámější značkou tohoto sortimentu je Pentium (s 19 % znalostí). Za ní se umístili Atari (18 % znalosti) a IBM (uvedlo 16 % respondentů).
Na dalších místech následovaly značky Hawlett Packard (14 %), Sharp (14 %) a Compaq.

Graf:
Počítače

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *