Internet

Slevové weby – nejen obchod, ale také marketing

Slevové portály jsou vnímány zejména jako obchodní kanály, kde je určujícím elementem úspěchu cena, potažmo sleva. Málokdo si ale uvědomuje, že je to velmi silný marketingový prvek. Povědomí o benefitech pro poskytovatele služeb je však stále značně nízké.

„Mnoho klientů nahlíží zatím na slevové weby jen jako na další obchodní kanál, ale přitom je to pro ně stejně tak silný marketingový nástroj. Hodnota vystavení nabídky je srovnatelná s tvrdě placenou kampaní na portálech, kam ovšem pouze investují, nikoli se podělí o obchodní úspěch a přivedené zákazníky jako my,“ informuje Pavel Poulíček, spolumajitel slevového webu Kuplon.cz.

Právě do marketingu samotných nabídek investují kvalitní a profesionální weby vysoké částky. Je to totiž přesně měřitelný nástroj efektivity reklamní kampaně, který nejčastěji oslovuje cílovou skupinu – především ženy mezi 18-45 lety. Primárně se hlavně jedná o zákazníky, kteří rádi nakupují.

„Pokud si firma – hotel, fitness centrum, kosmetický salon, restaurace apod. – zadá inzerci v časopise, k tomu udělá rozhlasový spot, zaplatí za bannery a např. koupí billboard, musí za všechno dopředu tvrdě zaplatit a přitom nikde nemá záruku, že k nim hosté zavítají,“ vysvětluje spolumajitel slevového portálu. „Na slevovém webu si klient vystaví nabídku a nejde do akce s žádným rizikem. Spočítá si náklady na jednoho zákazníka a čeká. Nabídku na profesionálně vedených webech vidí denně řádově 10 tisíc a více návštěvníků,“ vypočítává výhody investice do slevových serverů Pavel Poulíček.

Více než 70% nabídek slevových webů zahrnují nabídky z oblasti služeb (wellness pobyty, masážní a kosmetické salony, restaurace, zážitky apod.). Z analýz evropských webů vyplývá prakticky to samé – jen víkendové a romantické pobyty jsou u Čechů o několik procent žádanější než v západní Evropě.

„Po marketingové stránce drží slevové portály v ruce cenné trumfy. Mnoho klientů tohle přiznává až po skončení akce, kdy nás informuje o zvýšené návštěvnosti svých stránek,“ pokračuje odborník. „ Zákazníci se zajímají o služby klienta i přesto, že sleva skončila. Reklamní efekt byl splněn a ještě se bohatě prodalo,“ dodává Pavel Poulíček.

-red-

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *