Marketing

Nejvíce maloobchodních značek je ve Velké Británii

Mezinárodní realitně poradenská společnost CB Richard Ellis vydává již čtvrtým rokem report sledující plány světových značek. Z letošního reportu vyplývá, že mezinárodní retaileři stále plánují expandovat.

Každoroční report sledoval 323 maloobchodníků v 73 zemích a jejich plány expandovat jak lokálně, tak mezinárodně. Nejvíce značek je stále zastoupeno ve Velké Británii (58% mezinárodních značek), následují SAE (54%) a USA (50%). Evropa je v první desítce reprezentována dokonce 6 zeměmi: Velká Británie (1. místo), Francie (4.), Španělsko (5.), Německo (6.), Rusko (8.) a Itálie (10.).

Report se zaměřil nejen na přítomnost značek v jednotlivých zemích, ale i v hlavních a významných městech. Opět se mapovalo 323 maloobchodníků a to ve více než 200 městech. Na prvním místě se spolu s Londýnem umístila Dubaj s 1,2 milionu m2 nákupních ploch, silnou kupní silou a malou konkurencí ze strany místních obchodníků. Dubai a Londýn pak následují etablované trhy jako New York (44,3%), Paříž (43,6%) a Hongkong (40.6%).

Česká republika je v seznamu zemí na 18. místě a je zde přítomno 34% mezinárodních značek, oproti roku 2009 se ČR posunula o jedno místo nahoru.

Co se týče sledovaných měst v České republice, Praha obsadila 25. místo s 33,2% přítomných značek a Brno 95. místo s 21,1%.

Jana Novotná – vedoucí oddělení průzkumu trhu dodává: „V České republice stále vidíme potenciál pro příchod nových značek. Na českém trhu doposud chybí velké množství mezinárodních retailerů zastoupených již v okolních zemích. Proto očekáváme, že se tyto značky dříve či později objeví i na českém trhu a to zejména na hlavních nákupních třídách či dobře performujících nákupních centrech ve velkých městech, kde je silnější kupní síla obyvatelstva.“

-red-

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *