Marketing

O EFFIE bojuje přes padesát prací

Padesát dva prací se zapojí do klání o nejefektivnější reklamu rok v národním kole globální soutěže EFFIE. Největší počet prací zaznamenaly kategorie Nápoje, potraviny, ostatní služby a spotřební zboží. Celkem se do soutěže zapojilo 23 agentur a dva zadavatelé.

Letošní EFFIE se zase přiblížila pravidlům EuroEFFIE. Změn je více a všechny směřují ke zvyšování transparentnosti a průkaznosti dosažených marketingových a zejména obchodních výsledků. Nejvýraznější změnou jsou omezení uvalená na doprovodná videa. Ta nesmějí být dech beroucími díly sama o sobě, ale mají poskytovat střízlivou a přehlednou představu o exekuci projektu, tedy o konkrétních komunikačních výstupech a jejich průběhu v čase.

„Letos podmínkám nevyhovělo asi deset prací. Nicméně vcelku snadno se nám podařilo se soutěžiteli dovést videa do stavu odpovídajícího pravidlům. Jsem přesvědčen, že příští rok už jich bude minimum,“ říká výkonný předseda AKA Marek Hlavica.

Zatímco u kreativních soutěží je video zásadním materiálem pro hodnocení poroty, u EFFIE je to doplněk. To podstatné je obsaženo v přihlášce – jde především o strategické řešení a o průkazné výsledky kampaní. Právě na ně se teď soustředí v prvním kole hodnocení experti z výzkumných agentur ze sdružení Simar. Porotu vybaví svým hodnocením důvěryhodnosti předkládaných výsledků. Porotci k nim přihlížejí v dalších kolech hodnocení. Ta proběhnou tak, aby shortlisty byly vyhlášeny začátkem října. Finále se odehraje sedmého listopadu v kině Lucerna.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *