On-line

Olympijské hry přilákaly na internet téměř půl milionu uživatelů

XXIII. zimní olympijské hry, které proběhly v únoru v Jižní Koreji, přilákaly k návštěvě internetu téměř 500 tisíc nových uživatelů v kategorii Sport na všech zařízeních. V průběhu olympiády (9. – 25. února) dosáhla návštěvnost sportovních webů v průměru více než 1,57 milionu uživatelů.

Nejvíce uživatelů v průběhu ZOH ovšem sledovalo bravurní a překvapivou výhru Ester Ledecké v superobřím slalomu. Tento den zaznamenala kategorie Sport rekordních 1,88 milionu uživatelů ze všech zařízení, tedy asi o 800 tisíc RU více než dosahovala průměrná únorová návštěvnost této kategorie mimo olympiádu.

Kategorie Sport dosáhla v únoru nejvyššího nárůstu počtu uživatelů, a to ze všech zařízení. Nárůst počtu uživatelů navštěvujících sportovní weby z PC činil více než 27 %, z mobilních telefonů více než 42 %, u tabletů to byla téměř polovina. Zvýšený zájem o tuto kategorií byl způsoben především samotnou olympiádou; vliv na zvýšení návštěvnosti mohl mít také poměrně velký časový posun v Koreji, což znamenalo, že by lidé museli sledovat přímé přenosy v TV pozdě v noci nebo hodně brzy ráno, a tak mnoho z nich zjišťovalo zajímavé informace týkající se českých úspěchů až druhý den na internetu.

Kromě „vrcholu“ olympijských her, kterou byla zlatá medaile E. Ledecké, byla vysoká návštěvnost zaznamenána rovněž ve středu 21. února, tedy v den, kdy český hokejový tým hrál s USA čtvrtfinále (1,84 milionu RU), a dále v pátek 23. února, kdy probíhal semifinálový zápas s Ruskem (1,8 milionu RU). Čtvrtým nejsledovanějším dnem v případě kategorie Sport byla sobota 26. ledna, kdy Ledecká získala druhou zlatou medaili.

Pokud bychom rozdělili návštěvnost kategorie Sport mezi jednotlivá zařízení, tak v případě PC měl nejvyšší sledovanost čtvrtfinálový hokejový zápas Česko vs. USA (1,23 milionu RU) a u mobilních zařízení to byl superobří slalom 17. února. Z mobilních telefonů navštívil v tento den sportovní weby 1 milion RU a z tabletů 227 tisíc RU.

Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních – výsledky za leden a únor 2018.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *