Zlatý český tlapičky: MONETA Money Bank spustila kampaň zaměřenou na živnostníky
Truhlář, kadeřnice a samozřejmě i kocour jsou hlavními hrdiny kreativních realizací s jasným sdělením: Dáváme živnostníkům víc. Živnostenský účet za 0 Kč s možností rychlého zřízení on line a úvěr s nejlepším možným úrokem banka komunikuje v nových TV klipech, venkovní reklamě, na pobočkách i sociálních sítích. Celý příspěvek →
Nákupní chování ovlivňuje prostředí
Nákupní chování lidí se v posledních dvou letech výrazně změnilo, prodejci by proto měli větší měrou věnovat pozornost tomu, aby připravili takové prostředí, které zákazníky naláká a zaujme. O tom, zda zákazník v prodejně vydrží déle, rozhoduje nejen kvalita nabídky, ale i takové parametry jako je osvětlení, teplota nebo akustická pohoda.
„Klasické kamenné maloobchodní prodejny mají před sebou v současné době výzvu – konkurovat e-shopům s obrovskou nabídkou a možností objednat si zboží do domu, bez nutnosti někam cestovat. Mají ale také velkou výhodu, na které mohou stavět – poskytují bezprostřední fyzický zážitek, možnost reálné interakce, vyvolání emocí. Proto musí navodit příjemnou atmosféru a prostředí, vyvolat dobrou náladu. V tom hrají roli i aspekty jako kvalita a vlhkost vzduchu, optimální teplota, čistota, ale také akustická pohoda. Tyto faktory na pozadí mají ve skutečnosti sílu a možnost vytvářet zákaznickou zkušenost už od vstupu do obchodu,“ říká Michal Černý ze společnosti Audiopro.
Špatné osvětlení nebo příliš vysoká teplota vyženou zákazníky
Existuje mnoho faktorů, které silně ovlivňují náladu nakupujících. Kvalita ovzduší je jednou z prvních charakteristik, které si lidé všimnou. Ovlivní tak dobu, kterou v prodejně stráví. Důležitá je i teplota, ta má zásadní vliv na hladinu kortizolu, hormonu, který způsobuje stres. Pokud zákazník vstoupí do příliš přetopeného prostředí obchodu, zvýší se jeho tělesná teplota a je možné, že se rychle začne cítit nekomfortně. To podpoří stres a způsobí, že opustí obchod dříve.
Čistota na prvním místě
Věrnost nakupujících může v současné době nevratně narušit i triviální zanedbání úklidu. Pokud zákazník narazí na špínu nebo nekvalitně provedený úklid, přestane se rázem cítit bezpečně a komfortně. Pak nakoupí jen to nejnutnější a obchod rychle opouští, často natrvalo, pokud má jiné alternativní možnosti nákupu.
„Zajištění kvalitního úklidu v obchodech i v jejich bezprostředním okolí je klíčové, zejména v současné době, kdy jsou lidé v aspektu čistoty a hygieničnosti prostor přecitlivělí. Desinfekce u vchodu působí alibisticky ve chvíli, kdy se do prodejny z bezprostředního okolí zafukuje nepořádek nebo zákazník vidí, jak zaměstnanec zajišťuje úklid mopem, hadrem a kbelíkem s kalnou vodou. Takto prováděný úklid se v konečném důsledku i prodraží, ať už v čase, který jím zaměstnanci tráví, tak ve spotřebě neefektivních úklidových prostředků,“ říká Lukáš Rom ze společnosti Kärcher
Kvalitu prostředí dotváří i světelná a zvuková pohoda
Zaklínadlem moderního úspěšného obchodu jsou emoce, které předurčují impuls ke koupi. Pozitivní ovlivnění nálady zákazníka zvyšuje jeho spokojenost. Kromě obsluhy, vybavení obchodu či příjemné vůně navozuje příjemnou atmosféru především správné osvětlení a zvuková pohoda. Světlo a hluk ovlivňují naše emoce, proto hrají pro kamenný obchod zásadní roli. Pokud je světla málo, v prostoru se cítíme nejistí a rozladění, je-li ho moc, cítíme se nepohodlně, někdy nás dokonce bolí oči. Podobné je to s hudbou – méně je více. Hudbu při nákupu zaznamenáme spíše v případě, že nám nějak vadí – je příliš hlasitá, nekvalitní nebo z našeho pohledu nevkusná.
„Reprodukce zvuku co do kvality a intenzity by nás neměla odrazovat nebo omezovat v naší činnosti, měla by naopak např. zpříjemnit nákup v obchodě. Při efektivním ozvučení je dobré vždy zohlednit nejen samotný prostor, jeho velikost a akustiku, ale i funkci jakou má ozvučení plnit – pouze reprodukce hudby nebo i kvalitní přenos mluveného slova. V obchodech pak jde zejména o to, aby ozvučení dobře vykrylo celý prostor, odstínilo případné ruchy a aby byla správně nastavená hladina pro hlášení a mluvené vstupy,“ říká Michal Černý, ze společnosti Audiopro.
Nové technologie, které zvyšují komfort nakupujících
V současné době jsme v mnoha směrech svědky propojování fyzického a digitálního světa – v pracovní oblasti, zábavě a kultuře, ale i v retailu. Prosazuje se zde řada nových technologií, především ze sféry umělé inteligence, zpracování dat a smart řešení.
„Nákupní zvyklosti se v posledních letech mění a přibývá spotřebitelů nakupujících online. Přesto budou kamenné obchody v budoucnu hrát důležitou roli při kontaktu a komunikaci se zákazníky. Kamenné obchody mohou stejně jako e-shopy poskytovat bezprostřední zážitky díky moderním technologiím, a navíc je podpořit přímým kontaktem prodejce. Například mobilní aplikace mohou „nalákat“ do obchodu kolemjdoucího zákazníka skrze informaci o dostupnosti oblíbeného zboží nebo slevě. Na prodejně pak zavedení umělé inteligence prodejce upozorní, u které pokladny se tvoří fronta a propojení IoT a skladových systémů zajistí včasné doplněné zboží. Technologie, jako je rozšířená realita, může také pomoci zatraktivnit prostředí prodejny a přitom nasměrovat zákazníky k určitým akcím,“ říká k možnému budoucímu scénáři využití technologií v retailu Martin Šrůma ze společnosti Accenture.
Módní značka celio spouští první lokální kampaň s Matějem Ruppertem
Původem francouzská značka pánské módy celio spustila svou první lokální kampaň, jejíž tváří se stal zpěvák Matěj Ruppert. Ten českým spotřebitelům představuje „džíny pro normální chlapy“, kampaň se nese v duchu komunikačního konceptu „Be Normal“, jímž chce značka nabídnout „normální módu“ za dostupné ceny pro „normální muže“. Celý příspěvek →
Centrum Černý Most a Metropole Zličín inspirují zákazníky v nové kampani „EVERYDAY“
Pražská obchodní centra Centrum Černý Most a Metropole Zličín mění po letech svou grafickou identitu a skrze novou kampaň inspirují zákazníky k tomu, že je stojí za to navštívit každý den. Pastelové vizuály s claimy jako Everyday Style, Everyday Delicious či Everyday Shopping poutají v centrech na to nejlepší z oblasti módy, stylu, gastronomie či wellness. Celý příspěvek →
Česká spořitelna zastavuje reklamní kampaně a spouští sbírkovou kampaň s Pamětí národa
Spořitelna zastavila své reklamní kampaně naplánované na březen v televizi a on-line médiích a místo nich spouští kampaň, která vyzývá k podpoře sbírky Ukrajina.pametnaroda.cz neziskové organizace Post Bellum / Paměť národa. Celý příspěvek →
Media Bohemia chystá vlastní speciální internetové rádio pro Ukrajince prchající před válkou do Čech
Mediální skupina Media Bohemia chystá novou rozhlasovou stanici s vlastním programem v ukrajinštině. Má vysílat zejména zpravodajství a praktické informace pro příchozí uprchlíky. Nyní hledá vhodné moderátory a spolupracovníky. Celý příspěvek →
Deutsche Telekom představil nové logo: Zdůrazňuje pozici digitálního leadera
Skupina Deutsche Telekom představila novou verzi svého loga. Jeho aktuální podoba vychází ze strategie „leading digital telco“ a reflektuje mezinárodní cíle značky, které se zaměřují zejména na zapojení do digitálního života, udržitelné aktivity a soudržnost společnosti. Celý příspěvek →
Televizní sledovanost u nás loni opět rostla, vysoké hodnoty si drží i v okolních státech
V České republice loni opět vzrostla televizní sledovanost a dostala se na ještě vyšší hodnoty než v roce 2020, který byl významně poznamenaný celosvětovou pandemií covid-19. Televizní diváci ve věku 4+ v loňském roce trávili před televizními obrazovkami v průměru 3 hodiny a 43 minut denně. Celý příspěvek →
Heureka Group představuje novou identitu
Skupina srovnávačů střední a východní Evropy Heureka Group představuje nové logo a firemní identitu. Kromě toho Heureka Group představuje 3 nové B2B značky, které pomohou jasně a srozumitelně komunikovat k obchodním partnerům. Celý příspěvek →
Coca-Cola spouští novou kampaň Screentime se spotřebitelskou soutěží o Playstation 5
Společnost Coca-Cola se ve své nejnovější kampani zaměřila na virtuální zážitky, které mladí lidé zažívají při hrách či sledování a streamování videí. Kampaň Screetime se orientuje na osvěžení v podobě ledově vychlazeného nápoje, ale především na spotřebitelskou soutěž, ve které mohou lidé vyhrát herní konzoli či televizor a další skvělé ceny. Celý příspěvek →
Méně cukrování, více lásky
Kofola v nové kampani opět vsadila na bezpodmínečnou lásku: nabízí o 30 % méně cukru a dva lovesongy – od Horkýže Slíže a Márdiho. Linkou nové kampaně, která představuje novou řadu nápojů s nižším obsahem cukru, se přirozeně stalo spojení „Méně cukrování, více lásky“. Celý příspěvek →
Zažij sílu inspirace
Únor letošního roku se v dm drogerii ponese v duchu nové mezinárodní kampaně nazvané Zažij sílu inspirace. Ta přinese nespočet aktivit, které se dotknou stávajících i budoucích zákazníků a spolupracovníků drogerie dm. Kampaň potrvá do března 2023.
Billa spouští soutěž o nákup v hodnotě 60 000 Kč
Společnost BILLA se rozhodla v tomto roce spustit soutěž o nákup potravin na celý rok. Do konce roku 2022 tak odmění celkem 47 členů BILLA Bonus clubu. Obdaruje je dárkovými kartami v celkové hodnotě 2 820 000 korun. Celý příspěvek →
Jak vidí Češi politickou reklamu?
V rámci dlouhodobého výzkumu postojů české veřejnosti k reklamě jsme v letošním roce položili otázku zaměřenou na politickou reklamu. Zajímalo nás, jak ji lidé vnímají, co od ní očekávají a sledovali jsme i srovnání s postoji ke komerční reklamě. Celý příspěvek →