Výzkum trhu

Pořadí top 10 reklamních trhů: Již v letošním roce předstihne Čína Japonsko

V roce 2013 byla Čína po Spojených státech amerických a Japonsku třetím největším reklamním trhem na světě. V několika posledních letech však rychle snižuje náskok Japonska a letos ho pravděpodobně předstihne a dostane se na pozici druhého největšího reklamního trhu na světě. Vyplývá to ze studie mediální agentury ZenithOptimedia.

Velká Británie, v současnosti pátý největší reklamní trh, roste mnohem rychleji než Německo, které bylo v loňském roce na čtvrtém místě. V roce 2013 se trh Velké Británie vzrostl o 1,009 miliardy USD, zatímco německý jen o 53 milionů USD. ZenithOptimedia očekává, že v letošním roce bude tento rozdíl ještě větší, a to 1,325 miliardy USD. Do roku 2016 pak Velká Británie pravděpodobně předstihne Německo a stane se čtvrtým největším reklamním trhem na světě.

Indonésie brzy nahradí v top 10 reklamních trzích Kanadu
Indonésie byla v roce 2013 třináctým největším reklamním trhem, ale na žebříčku rychle šplhá nahoru. Mediální agentura ZenithOptimedia očekává, že do roku 2016 se Indonésie dostane na desáté místo a předstihne Kanadu, která se propadne na jedenáctou příčku. Agentura rovněž predikuje, že se Jižní Korea dostane z devátého místa na sedmé a o jednu příčku srazí Francii a Austrálii.

Deset nejvýznamnějších reklamních trhů

Aktuální ceny v mld. USD. Přepočítáno podle průměrných kurzů pro rok 2013.

zenith_reklama2016

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *