Výzkum trhu

Průměrná roční útrata za nákup nábytku a bytových doplňků na internetu byla loni 9 100 Kč

Podle aktuálního průzkumu GfK FURNITURE, který pravidelně sleduje nákupní chování v Česku, činily průměrné výdaje spotřebitelů, kteří nakoupili za poslední dva roky nábytek anebo bytové doplňky, přibližně 17 200 Kč ročně.

Z této průměrné částky tvořily přibližně ¾ výdaje za nábytek a ¼ výdaje za bytové doplňky. Polovina zákazníků vydala za nábytek a bytové doplňky pouze částku do 10 000 Kč ročně.

Sortimentní kategorie

Z nábytkářských kategorií nejvíce dotazovaných nakoupilo, nebo plánuje nakoupit, pohovky, koupelnový nábytek, postele, komody; z bytových doplňků pak ložní prádlo, kuchyňské nádobí a osvětlení.

Nákup na internetu

Více než 60 procent respondentů již někdy nakoupilo nábytek a bytové doplňky na internetu (v roce 2011 to bylo jen 38 procent respondentů) a dalších 11 procent plánuje tyto kategorie na internetu v budoucnosti nakoupit. „Průměrná roční útrata za nákup nábytku a bytových doplňků na internetu tvořila loni přibližně 9 100 Kč. Na internetu se nábytek a bytové doplňky v loňském roce nakupovaly nejčastěji v prodejnách ikea.cz, jysk.cz, mall.cz a sconto.cz,“ říká Pavel Cabal, Senior Project Manager z GfK.

Nákup na splátky

11 procent dotázaných využilo v posledních dvou letech možnosti nakoupit nábytek a bytové doplňky na splátky nebo prostřednictvím úvěrové karty; v roce 2011 to tvrdilo 21 procent respondentů. Nejčastěji využívanou splátkovou společností byl CETELEM, nejvyužívanější úvěrovou kartou pak karta ČESKÉ SPOŘITELNY.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *