On-line

Rich media formáty na internetu jsou téměř o třetinu viditelnější než standardní bannery

Rich media bannery (nestandardní reklamní formáty s interaktivními prvky) a video reklama dosahují v rámci reklamních kampaní na internetu lepších výsledků než standardní bannerová reklama.

Vyplývá to ze studie společnosti Adform “Digital Advertising Benchmark Report: Measuring the Impact of Branding and Performance Campaigns“, kterou dánská technologická společnost zaměřená na bannerovou reklamu pravidelně publikuje.

Studie Adformu vznikla na základě měření výsledků všech reklamních kampaní klientů, které proběhly v její inzertní síti v období první poloviny roku 2015. Celkem se jedná o 140 kampaní, které zahrnovaly víc jak 16 miliard impresí
Studie srovnává reklamní formáty bannerové reklamy ve čtyřech kategoriích: standardní bannery, rich media display bannery, video bannery a mobilní bannery.

adform_studie

Nejrozšířenější metrikou pro optimalizaci a měření výkonů bannerových kampaní je průměrná míra prokliku (CTR), jejíž výsledek formát bannerové reklamy významně ovlivňuje. Rich media formáty, videa a mobilní bannery dosahují vyššího CTR než standardní formáty, a to o 282 %, respektive o 264 % a 145 %.

Na evropských trzích a v USA, kde kampaně probíhaly, dosahují rich media bannery engagement rate (součet interakcí jako lajkování, komentování, sdílení s formátem a prokliky na stránky inzerenta) 13,45 %, což je 6,6 krát více než u standardních bannerů.

Průměrný čas (engagement time) strávený s rich media formáty vzrost meziročně (1. pololetí 2015 versus 1. pololetí 2014) o 7 % z 10,67 vteřin na 11,39 vteřin.

Délka průměrného přehrání video bannerů vzrostla oproti předchozímu roku o 6 %. Rich media bannery, které obsahují video, dosahují lepšího výsledku než video formáty jako prerolly a midrolly (37,23 vteřin versus 34,22 sekund)
Viditelnost rich media bannerů je podle výzkumu o 31 % vyšší než u standardních bannerů a o téměř 10 % vyšší než u mobilních bannerů.

Porovnání reklamních formátů dle viditelnosti

adform_studie_2

Cílem výzkumu je pomoci agenturám a zadavatelům optimalizovat rozložení svých reklamních investic na internetu, publisherům pak upravit nabídku vhodných reklamních formátů pro inzerenty.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *