Reklamní ‚Oscary’ pro značku ŠKODA: za svou kampaň ‚70 strážců zimy’ získal španělský importér vozů ŠKODA na renomovaném Mezinárodním festivalu kreativity v Cannes Zlatého lva v kategorii ‚Public Relations’ a Bronzového lva v kategorii ‚Marketing a reklama’.
Kreativní kampaň na model ŠKODA Octavia Scout se zasloužila o zachování školy ve španělské horské vesnici Valdelinares.
‚Cannes Lions International Festival of Creativity’ je nejznámější světová akce v oblasti reklamy. Ceny, které se na tomto festivalu udělují – Zlatí, Stříbrní a Bronzoví ‚lvi’ – jsou považovány za ‚Oscary’ v oblasti reklamy. Reklamní festival se v letošním roce konal již po dvaačtyřicáté, udílení cen proběhlo 23. června. Porota letos vybírala ze zhruba 40 000 přihlášených projektů.
Za kampaň „70 strážců zimy“ získala ŠKODA Španělsko hned dva lvy – Zlatého a Stříbrného. Porotu přesvědčila kreativní a v automobilové branži inovativní myšlenka propojení reklamy na model ŠKODA Octavia Scout s konkrétním společenským projektem – v tomto případě byla díky projektu zachována škola.
„Vysoké ocenění pro španělské zastoupení značky ŠKODA nás velice těší,“ říká vedoucí marketingu značky ŠKODA Stefan Büscher. „,70 strážců zimy’ je kreativní, emocionální a moderní realizací automobilového marketingu, s níž jsme se ve společnosti ŠKODA AUTO vydali novou cestou a současně přejímáme i společenskou odpovědnost.“
Středem pozornosti oceněné kampaně je španělská horská vesnice Valdelinares. Žije v ní už jen 70 obyvatel, kterým život ztěžují zejména tvrdé zimy. V roce 2014 hrozilo obci uzavření základní školy, budoucnost obce byla tedy velice nejistá – bez školy by jí zřejmě opustily i rodiny školou povinných dětí. Španělský importér vozů ŠKODA ale dosáhl toho, že výrazná komunikační kampaň ve Španělsku upozornila na prekérní situaci obce, ve spojení s modelem Octavia Scout získala pro obec nové obyvatele a zabránila tak uzavření školy.
Hlavní roli v této záchranné akci přitom sehrála Octavia Scout s pohonem všech kol.
Porotu festivalu přesvědčila kreativní myšlenka, autentická realizace, zamezení uzavření školy a vysoká pozornost, která byla kampani věnovaná.