ŠkoFIN představil v dubnu novou korporátní identitu, jejíž součástí je výraznější a variabilnější logo i nový vizuální styl veškeré firemní komunikace. Autorem nového korporátního stylu ŠkoFINu je grafický designér Pavel Hluchý, který novou korporátní identitu navrhl ve spolupráci s agenturou Ritual.
Hlavní inspirací nové podoby loga i stylu jsou aktuální trendy v komunikaci s důrazem na svěžest, čitelnost a modernost. Jako firemní písmo značky ŠkoFIN byl vybrán font Neo Sans od designéra Sebastiana Lestera.
„V novém korporátním stylu ŠkoFINu jsou zřetelné naše priority. Na prvním místě je náš zákazník, který okamžitě najde ty nejdůležitější informace,“ říká Lukáš Cankař, vedoucí marketingu ŠkoFINu, a dodává: „Velký důraz je kladen na srozumitelné a čitelné uspořádání obsahu sdělení, což se projevilo i v layoutu firemních tiskovin. Ten nově není pevný, ale obsahuje určitý počet prvků, se kterými lze libovolně nakládat. V převážné většině případů bude logo kvůli větší vizibilitě používané v negativní 2D podobě.“ Nový korporátní styl pronikne i do nového komunikačního konceptu s Milanem Šteindlerem, jenž je tváří současné kampaně ŠkoFINu.
Výhodou nového firemního stylu je zejména variabilita při zachování charakteristických prvků ŠkoFINu. Nové logo společnosti je tvořeno textovou a grafickou částí. Změna se dotkla nejen loga ŠkoFINu, ale také všech ostatních značek financování vozů, tedy Volkswagen Finance, ŠKODA Finance, Audi Finance, SEAT Finance, Porsche Finance a Ducati Finance.
Jako firemní písmo značky ŠkoFIN byl vybrán font Neo Sans od designéra Sebastiana Lestera, které pomáhá podtrhnout moderní a dynamický směr v komunikaci značky ŠkoFIN.
Ke změně došlo i při používání image a produktových fotek společnosti. „V prvním případě se jedná vždy o portrét člověka evokující současný styl tzv. selfies. Cílem fotek je zejména podtrhnout moderní „sociální“ design layoutu, a umožnit potenciálnímu zákazníkovi větší ztotožnění se s produktem,“ doplňuje Cankař. Kritéria pro zobrazení produktových fotografií pramení z co nejlepší ukázky automobilu nebo motocyklu, tak jak je koncernové značky sami prezentují, a tím se přímo propojuje typický layout ŠkoFINu s vlastní komunikací značek.