Marketing

Slavkov u Brna má nové logo

Dvouhlavá orlice z nejstaršího dochovaného českého znaku a jeden z největších barokních zámků na Moravě. Nejvýraznější prvky symbolizující město Slavkov u Brna se nyní staly i předlohou pro vytvoření nového loga města.

„Slavkov u Brna se pyšní nejstarším dochovaným městským znakem uděleným v roce 1416 králem Václavem IV. Zámek, jako dominanta i centrum historických událostí, je symbolem, který je s naším městem neodmyslitelně spojován. Proto jsme se rozhodli, že tak silné prvky využijeme i do naší nové vizuální identity,“ vysvětlila místostarostka Marie Jedličková.

Logo ve svých obměnách „Slavkov u Brna“ nebo „Austerlitz“ evokuje historickou linii města neodmyslitelně spjatou s událostmi, jež ovlivnily chod evropských dějin. „Celkový vzhled loga má navodit „císařskou atmosféru“. Není to pouze o třech císařích, kteří se vystřídali v zámeckých komnatách v předvečer slavné bitvy i po ní. Ale také připomínka majitelů – rodu Kouniců, kteří dlouhodobě patřili k nejbližším spolupracovníkům Habsburských panovníků,“ popsal svou inspiraci autor loga Tomáš Marek.

Nové logo se bude objevovat na všech papírových a digitálních materiálech, stane se ústředním prvkem nového městského webu, reklamních předmětů, turistických tiskovin apod. Součástí zakázky na nové logo je také tvorba grafického manuálu obsahujícího například vzhled hlavičkových papírů vedení města, vizitek, brožur, pozvánek a plakátů nebo městského navigačního systému.

„Logo samozřejmě nenahrazuje městský znak. Na ten jsme po právu hrdí a v mnoha ohledech si jej budeme stále připomínat. Nové logo vzniklo z potřeby jednoduché marketingové komunikace,“ uvedla místostarostka Marie Jedličková. Podle ní si změna nevyžádá žádné přímé náklady. Logo se bude objevovat na nových materiálech a předmětech, které se v tomto roce budou postupně vytvářet.

Rada města předpokládá, že logo v budoucnu implementuje do jednotného vizuálu nejen město, ale také jeho příspěvkové organizace – Zámek Slavkov – Austerlitz a Technické služby města Slavkov u Brna. „Dlouhodobě voláme po jednotné prezentaci směrem k turistům i našim obyvatelům. Vizuální identita města je dalším krokem k naplnění tohoto cíle,“ dodává místostarostka Jedličková.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *