banner_left
Internet

Slevové portály učí zákazníky nakupovat z mobilů a tabletů

V dubnu tohoto roku zahájí slevové portály již pátý rok svého působení na českém trhu. Zákazníci si na nich rychle zvykli utrácet a pro mnohé z nich se staly místem pravidelného nákupu. Silná konkurence panující mezi slevovými portály nutí jednotlivé obchodníky ke změnám a inovacím. Řadou změn projde slevový trh nejspíše i v letošním roce. Podle TopSleva.cz se očekává například narůst podílu transakcí realizovaných přes mobilní zařízení, zvýšený důraz slevových portálů na specifický druh nabídek, ale i rozšíření služeb.

Předchozí roky byly ve znamení konsolidace slevového trhu. Ta musela nutně přijít, vzhledem k tomu, že na svém vrcholu měl český slevový trh kolem 400 aktivních slevových portálů, což zhruba odpovídá počtu slevových serverů na mnohonásobně větším trhu v USA. Dnes u nás můžeme napočítat již jen přibližně 50 skutečně aktivních slevových portálů. Předpoklad je takový, že se jejich počet v průběhu roku výrazně nezmění.

Už loni jsme mohli na straně slevových portálů sledovat pokusy o specializaci na určitý druh slevových nabídek. Tento trend bude podle Hardyna pokračovat. „Konkurenční výhoda jednotlivých slevových serverů bude v užším zaměření na některé ze slevových kategorií, jakými jsou móda, levné zboží, wellness pobyty nebo dovolené u moře. Uživatelé slevových serverů budou například vědět, že na značkovou módu je nejlepší Slevomat, zatímco v případě wellness pobytů má jednu z nejlepších nabídek portál Nakupvakci.cz,“ dodává ředitel TopSleva.cz Michal Hardyn. Pokud se v roce 2014 objeví nové slevové servery, lze očekávat, že budou mít specializovanou nabídku v určitém oboru.

Slevové portály budou současně hledat další cesty, které jim umožní dosáhnout vyšších výdělků. Svoji činnost mohou rozšířit o nabídku dalších služeb nebo mohou zvolit partnerství s jinými významnými hráči, ať už s internetovými obchodníky či tradičními firmami, jako jsou například banky, pojišťovny či cestovní kanceláře. Inspirací může být americký Groupon, který koupil službu pro zasílání online blahopřání a začal nabízet zájezdy ve spolupráci s cestovní kanceláří  Expedia.com.

Při vedení a vyhodnocování kampaní budou slevové servery podle něj stále více pracovat s daty o uživatelích. V loňském roce se v Česku rapidně zvýšil počet uživatelů tabletů a chytrých telefonů.  Mobil či tablet již vlastní více než třetina Čechů. Ani slevové portály tím pádem nemohou majitele mobilních zařízení ignorovat a měly by se připravit na to, že poroste podíl nákupů uskutečněných přes mobily a tablety. U českých slevových serverů nakupuje v současné době přes tablety a smartphony zhruba desetina zákazníků. Vzorem jim může být třeba aukční portál Aukro.cz, u něhož tvoří transakce přes mobilní zařízení kolem 15 % z celkového počtu transakcí.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *