Práce ve 20. ročníku prestižní soutěže EFFIE bude hodnotit širší porota, než tomu bylo v předchozích letech. Po čtyřech zástupcích budou mít výzkumníci, mediální agentury, komunikační agentury a zadavatelé.
Tento počet doplní odborný novinář a zasedání bude řídit chairman AKA jako předseda poroty bez hlasovacího práva.
„Effie je vysoce respektovaná soutěž agenturami i klienty a počet přihlášených prací každým rokem roste,“ říká šéf pracovní skupiny Soutěže, Martin Klčo z agentury Leo Burnett a dodává: „Ve snaze zachovat maximální objektivitu a vybrat ze šíře zajímavých case studies opravdu významné počiny byla proto mírně upravena i pravidla. Byla rozšířena odborná porota a mimo jiné vzniká ocenění Grand Effie, které získá ten opravdu nejefektivnější počin roku.“
Další novinkou je osmá soutěžní kategorie s názvem Kampaně veřejné správy. „Veřejná správa si stále více uvědomuje, že kvalitní komunikace dokáže přinést skvělé výsledky. Ať už jde o téma předcházení závažným nemocem, placení daní či upřednostňování našich potravin. Ty nejkvalitnější z kampaní budou sloužit jako inspirace klientům i agenturám,“ konstatuje Jan Binar, prezident AKA.
EFFIE 2016 se pro přijímání přihlášek otevírá v pondělí 27. června. Řádná uzávěrka bude 22. srpna, ale pořadatelé již tradičně nabídnou i dvě prodloužení. To ovšem souvisí se zvýšením poplatku za přihlášku.