Reklama

Studium má smysl, vzkazuje nová kampaň VUT

Otázku, jestli je vysoká škola k životu potřeba, si asi někdy položila většina z nás. Jak ukazuje nejnovější průzkum mezi absolventy Vysokého učení technického v Brně, 87 % z nich by dnes podle jejich zkušeností nebylo profesně na takové úrovni, na jakou se dostali díky studiu na brněnské technice.

Kampaň zároveň akcentuje to, že zhruba polovina absolventů se po úspěšném studiu vrací zpět do svého kraje, kde může díky nabytým vědomostem a zkušenostem regionu významně pomoci.

„Celkem 94 % absolventů nám v průzkumu uvedlo, že jim trvalo nejdéle tři měsíce od ukončení studia, než si našli práci. Téměř 70 % přitom pracovalo už při studiu, ostatní si pravděpodobně ještě chtěli užít své poslední bezstarostné prázdniny, než s prací začnou naplno,“ vyzdvihuje uplatnitelnost absolventů Valerie Tomašíková, koordinátorka kampaně VUT.

I proto doplňuje motto „Studium má smysl“ hlavní teze letošní kampaně „CHCI VUT“, „ŽIJU VUT“ a „MÁM VUT“. Jak vyplývá z jednotlivých sloganů, kampaň se zaměřuje nejen na uchazeče o studium, ale také na samotné studenty a následně i absolventy. VUT je totiž bude provázet od prvních okamžiků, kdy se rozhodnou vyplnit přihlášku, až do konce života. Téma cesty a putování za poznáním je vyjádřeno i v letošním hlavním videu kampaně.

Pohádkově pojaté video sleduje mladého Janka, kterého jeho otec vyšle do světa na zkušenou. Janek pilně studuje a na brněnské technice nejen že zkouší moderní technologie jako je 3D skenování obrazu nebo robotický barman, ale dokonce předběhne dobu sestrojením holografického pasteveckého psa. V roce 2025 se vrací zpět do svého rodiště, kde po otci přebírá hospodářství, nově ale významně technologicky vylepšené.

Návrat do kraje, ze kterého studenti na brněnskou techniku přichází, nemusí znamenat nedostupnost nabídek odborných pracovních pozic nebo horší finanční podmínky. „Díky tomu, že je dnes svět globální a je provázaný internetem, nemusíte sedět v Kalifornii, abyste ovlivňovali dění ve světě elektroniky. Můžete být v Rožnově nebo v Brně, a i tak můžete mít řadu mezinárodních patentů,“ potvrzuje absolvent Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií Radek Václavík, který je dnes ředitelem vývoje firmy ON Semiconductor. Jeden z největších producentů polovodičů na světě sídlí v Rožnově pod Radhoštěm a kamerové čipy z jejich výroby si vybrali filmaři i pro natáčení velkofilmu Avengers: Endgame.

Velkou roli hraje při návratu do bydliště studenta rodina. Třetina uvedla, že jejich motivací byla zajímavá pracovní nabídka. Dalších 12 % se vracelo proto, že se rozhodli pokračovat v rodinném podnikání stejně jako hlavní hrdina v kampaňovém videu.

„Češi jsou pohádkový národ a výrazové prostředky pohádky jsou každému dobře známé. Od nejmladších až po ty nejstarší. To nám nabídlo poměrně velký prostor v rámci kreativity, stereotypů a práce s nimi. Od volby hlasu Arnošta Goldflama až po znázornění blízké budoucnosti, kterou může každý Janko a vlastně každý český kutil zrealizovat,“ vysvětluje vznik nápadu režisér kampaně Adam Faik.

Kampaň i letos podpoří propagační předměty, které budou k dostání jak na akcích VUT, tak i ke koupi. Trička s potiskem sloganů CHCI – ŽIJU – MÁM VUT doplní zápalky a pravítka provedené v grafice kampaně, úplnou novinkou jsou ponožky.

Čtěte také

1 komentář u Studium má smysl, vzkazuje nová kampaň VUT

  • Ludvík Čichovský jun. napsal:

    Lepší by bylo kampaň postavit na dojemném příběhu, který by vzbudil dobrým koncem přes zážitek a emoce důvěru. Tento příběh by měl biochemicky u příjemce informace zvýšit hladinu oxytocinu a tím se zapsat do podvědomí příjemce in formace a současně v něm vyvolat touhu virálně komentovat vše na své náklady na sociálních sítích. Prostě využít principu biochemického marketingu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *