Reklama

TOP 10 největších reklamních trhů světa

V roce 2016 patřily mezi největší reklamní trhy Spojené státy (2016: 190,778 mld. USD), Čína (2016: 74,961 mld. USD) a Japonsko (2016: 41,924 mld. USD).

Podle předpovědi mediální agentury Zenith se tito tři největší mediální giganti udrží na svých příčkách s drobnými nárůsty i v následujících letech. Přesto však TOP 10 reklamních trhů čekají změny.

Své postavení si uhájí také Velká Británie a Německo. To nicméně náskok čtvrté příčky dlouhodobě snižuje. Zatímco rozdíl mezi těmito zeměmi byl v roce 2016 2,209 mld. USD, v roce 2019 se očekává jen 2,097 mld. USD. V dlouhodobém horizontu můžeme tedy předvídat, že Německo na čtvrté pozici největšího reklamního trhu nahradí Velkou Británii.

Velké změny však dle mediální agentury Zenith nastanou zejména na nižších příčkách. U Francie se mezi lety 2016 a 2019 předpokládá vzrůst o pouhých 0,518 mld. USD, což jí fakticky postaví ze 7. místa až za Jižní Koreu a Austrálii, a to na 9. pozici. Na 10. místě můžeme v roce 2019 očekávat Indonésii, která předstihne dosavadního držitele posledního místa v TOP 10, tj. Kanadu.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *