On-line

Umělá inteligence jako nástroj pro in-store zákaznickou analýzu

Čeští vývojáři společnosti Iterait uvádí na trh inovativní řešení s umělou inteligencí, které v reálném čase analyzuje zákazníky kamenných prodejen, obchodních center či restaurací. Inteligentní zařízení s kamerou určí pohlaví, věk i emoce návštěvníků a dobu, po kterou se v prostoru pohybují.

Ihned vytvoří přehledné statistiky užitečné pro in-store analýzu nebo efektivní cílení reklamních kampaní. Zjištěné údaje jsou plně anonymizované.

Produkt s názvem Vividi používá unikátní technologii, díky níž se data nikam neukládají ani neodesílají, a zaručuje tak jejich maximální zabezpečení. Plně respektuje soukromí zákazníků, neboť pracuje s informacemi, které nelze přiřadit žádné konkrétní osobě. Uživatel má k dispozici pouze výstup v podobě podrobných statistik, které jsou dostupné ve webové aplikaci. Kromě demografických údajů, emocí a délky pobytu zákazníků obsahují i informace o jejich pohybu nebo vytížení daného místa.

Vividi rozpozná pohlaví s 98procentní pravděpodobností a průměrná odchylka odhadu věku je méně než tři roky. Emocí aktuálně umí šest – radost, překvapení, neutrální emoce, smutek, strach a hněv. „Na základě poptávky vyvíjíme další funkcionality jako například rozeznávání různých typů a barev oblečení nebo zákazníků s brýlemi či dětskými kočárky. Vlastnosti můžeme uzpůsobit konkrétnímu případu užití,” říká CEO Adam Blažek.

Absolutní zabezpečení dat a soukromí zákazníků zajišťuje technologie Edge AI. „Popularita Edge AI je na vzestupu a do pěti let bude v marketingu nebo u bezpečnostních řešení velkým trendem. Její unikátnost je zejména v tom, že si hardware provádí všechny výpočty uvnitř sebe, takže se nikdo nemusí obávat porušení GDPR ani úniku dat,” vysvětluje vývojář Petr Bělohlávek.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *