Výzkum trhu

Užití Santa Clause ve vánoční kampani nepomůže značce ani prodejům

Česká pobočka Millward Brown, jedné z předních světových agentur zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění, provedla v Česku reprezentativní výzkum, který měl za cíl napovědět českým marketérům, jak široká veřejnost reaguje na užívání Santa Clause v marketingové komunikaci.

A výsledek překvapil i samotné zadavatele – profesní sdružení českých reklamních textařů Creative Copywriters Club (CCC), který již řadu let v předvánočním období poukazuje na Santa Clause jako na element rušící komorní české tradice.

Impulzem byla vánoční edice jogurtu Hollandia, z jehož kelímku se na spotřebitele usmívá Bára Špotáková se svým synem Jankem. Právě účinkování oblíbené české sportovkyně v kontrastu s invazivním vánočním elementem v podobě Santa Clause členy CCC zamrzelo natolik, že se rozhodli oslovit profesionály v oblasti veřejného mínění.

jogurt01

Výzkum jednoznačně potvrdil, že dobrá vánoční marketingová komunikace u nás musí respektovat hluboce zakořeněné emoce. Napříč populací je Santa vnímán jako cizorodý prvek, který v hlavách Čechů nenavozuje autentické pojetí nejoblíbenějších svátků roku. Pokud by si respondenti sami mohli vybrat vizuální ztvárnění Vánoc ve veřejném prostoru, s naprostou převahou by preferovali zobrazení pracující s českými symboly a stejně tak by raději sáhli po výrobku designovaném v duchu českých Vánoc.

jogurt02

Klíčové otázky výzkumu se týkaly dvou alternativních obalů fiktivních jogurtů, jejichž ztvárnění se ujalo designové studio Letenští Holobrádci v koordinaci art directora Aleše Pokorného Výsledek nepotřebuje komentář.

jogurt03

Paralelně s reprezentativním výzkumem probíhal také průzkum na platformě Facebook. Tam byla převaha tradičních vánočních symbolů nad Santou ještě více zřetelná.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *