Výzkum trhu

V březnu se uživatelé zajímali o své zdraví, zvýšil se také zájem o automobily

Březnové výkyvy počasí způsobily prudký nárůst nemoci dýchacího ústroji, mnoho lidí tak hledalo pomoc nejen u doktora, ale také na internetu. Velké popularitě se kvůli tomu těšily zdravotní portály.

Nárůst počtu návštěvníků u této kategorie zaznamenaly všechny platformy, nejvíce se ovšem zvýšila návštěvnost z tabletů (o více než 27 %). Na mobilních telefonech činil nárůst 13 % a na klasických počítačích téměř 17 %. Dohromady navštívilo kategorii Zdraví v březnu téměř 2,67 milionu RU, tedy přibližně třetina všech českých uživatelů.

Zdá se, že s prvními jarními dny se uživatelé začali více zajímat také o automobily. Výrazně rostly dvě kategorie v této oblasti: Auto – moto obsah, která zahrnuje portály s články či testy automobilů, a Auto – moto prodej, v níž lze nalézt weby umožňující prodej či koupi aut. Kategorie Auto-moto obsah rostla především na tabletech a to o více než 16 %. Na klasických počítačích a mobilních telefonech se její návštěvnost zvýšila o 7-8 %. Druhá zmíněná kategorie zaznamenala dokonce ještě vyšší nárůst návštěvnosti: z klasických PC a mobilních telefonů o pětinu a z tabletů téměř o třetinu. Celkový počet českých uživatelů, navštěvujících weby v kategorii Auto-moto obsah dosáhl téměř 3 milionů, zatímco kategorie Auto – moto prodej vykazovala 1,7 milionu uživatelů

V březnu rostla také návštěvnost kategorie Cestování obsah, jež obsahuje informace o cestovních destinacích či tipy na cesty a další praktické informace pro cestovatele. Nárůst počtu uživatelů byl zde zaznamenán u mobilních zařízení (přibližně 12 %). Na zvýšení popularity této kategorie mohly mít vliv jarní prázdniny, které v jednotlivých krajích probíhaly v první polovině měsíce. Celkový počet uživatelů v této kategorii ze všech zařízení dosáhl 2,4 milionu. Větší množství volného času mohlo ovlivnit i  nárůst návštěvnosti u kategorií Zájmové servery a hobby či Společenské magazíny. První z těchto kategorií rostla nejvíce na tabletech (11 %), druhá na mobilních telefonech (10 %).

Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních – únor a březen 2018.

Zdroj: NetMonitor, únor a březen 2018.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *