Výzkum trhu

Ze zmrzlin stále vedou čokoládová a vanilková

I když zmrzlinu nabízejí obchody svým zákazníkům po celý rok, lidé ji nejvíce nakupují během letních měsíců. Zmrzlinu si domů koupí 7 domácností z 10, polovina domácností si koupí zmrzlinu v akci. A i když už dnes najdete příchutě různých druhů, stále nejvíce převyšuje klasika – vanilková a za ní je v těsném závěsu čokoládová.

Zmrzlinu kupujeme i mimo léto
Zmrzlina je jednoznačně zbožím, které se spojuje především s teplým obdobím a je neodmyslitelnou součástí léta. Už samotný charakter tohoto produktu tedy naznačuje sezónnost v nákupech domácností. Rodinná balení zmrzlin si v roce 2014 nakoupily takřka 3/4 českých domácností, což je o něco měně ve srovnání s rokem předchozím. „I u tohoto sortimentu je samozřejmě jasně nejdůležitějším obdobím jarní a letní sezóna, tedy období od května do srpna, ale rodinná balení se nakupují i mimo ni,“ říká Richard Piluša, Client Service Team Leader GfK Consumer Panel Services. Kupující najdeme před mrazicími boxy ve větším počtu například také před Vánocemi, kdy si rodinná balení zmrzlin nakoupí více než pětina domácností.

Rodinná balení nejsou jen doménou rodin s dětmi
Rodinná balení nejsou jen doménou rodin s dětmi. Rodinná balení zmrzliny české domácnosti nakupují více než 6krát za rok. Častěji nakupují domácnosti se staršími dětmi (nad 14 let), nebo bez dětí. Naopak větší objem si z nákupu odnášejí domácnosti s dětmi do 14 let.

Akční nákupy jsou fenoménem, se kterým se český maloobchodní trh potýká již několik posledních let, a rodinná balení zmrzlin nejsou v tomto směru výjimkou. Téměř polovina všech výdajů připadá na nákup v akci. Potenciálně dobrou zprávou je to, že stále větší část výdajů připadá na nákup za standardních podmínek, a oproti roku 2013 se podíl akčních nákupů o něco snížil. Jednou z příčin je zřejmě také to, že se meziročně lépe dařilo privátním značkám.

Kupujeme značkové produkty i privátní značky
Značkové produkty v kategorii zmrzlin pro domácí spotřebu doplňují i vlastní značky maloobchodních řetězců. Jedna třetina kupujících zmrzliny nakupuje pouze značkové výrobky. Polovina nakupujících kupuje jak značkové výrobky, tak i privátní značky zmrzlin.

Z příchutí vede vanilková
Škála příchutí je dnes u zmrzlin neuvěřitelně široká a každým rokem výrobci přicházejí s novými, mnohdy velmi exotickými či netradičními novinkami, takže na své si přijde snad opravdu každý. Nejvíce kupujících tedy osloví právě kombinace různých příchutí v jednom balení. Jasné prvenství v žebříčku těch jednodruhových si však drží vanilková s náskokem před čokoládovou.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *