banner_left
banner_right
Výzkum trhu

Zlepšení finanční situace českých domácností se promítlo do ochoty utrácet

Celkem 30 % českých domácností zaznamenalo zlepšení své finanční situace, což je nejlepší záznam v historii sledování GfK. Stejně pozitivně Češi pohlíží na zlepšení svých příjmů v příštích 12 měsících.

Pozitivní nálada stále pokračuje a ochota Čechů utrácet je stále vysoká. Při nákupech rychloobrátkového zboží Češi prokazují zvýšený zájem o
privátní značky, kdy v roce 2018 23 % všech výdajů mířilo právě na nákup privátních značek. Loajalita k řetězci, kde Češi nakupují privátní značky, má své limity.

I když podíl privátních značek v nákupních košících roste, neroste stejně
úměrně i loajalita k řetězci – ta, po dosažení jistého nasycení, začne klesat. Více než polovinu výdajů za oděvy a obuv nechají Češi v prodejnách, které jsou součástí nákupních center. 58 % procent nákupu oděvů a obuvi se uskuteční ve slevách, převážně v rámci posezonních výprodejů.

Čtěte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *