Adastra, poskytovatel analytického CRM a datové integrace, dokončila ve společnosti Aliatel a.s. řešení segmentace zákazníků. Toto řešení je zaměřeno na zákazníky firmy Aliatel v oblasti hlasových služeb a umožní Aliatelu efektivněji zaměřovat své marketingové kampaně. Řešení dodané firmou Adastra využívá pokročilých analytických postupů pro velké objemy dat (tzv. Data Mining). Výhodou řešení byla možnost realizovat datovou integraci s využitím datového skladu, který Adastra pro společnost Aliatel rovněž realizuje.
Segmentace zákazníků umožňuje rozčlenit zákaznickou bázi na marketingově zvládnutelný počet relativně homogenních podskupin (obvykle 5 – 10), vůči kterým lze uplatnit stejný marketingový nebo obchodní přístup. Technologie pro Data Mining umožňují na rozdíl od klasických segmentací použít více segmentačních proměnných a objevit v zákaznických datech souvislosti a trendy, které často nejsou intiutivní nebo jinak postřehnutelné. „Řešení segmentace dodané Adastrou posune naše marketingové kampaně na kvalitativně vyšší úroveň díky jejich přesnému zacílení a hlubšímu pochopení potřeb našich zákazníků,“ řekla ing. Alena Lenzová, vedoucí oddělení marketingových analýz.
Jan Červinka, generální ředitel Adastry říká: „Realizace segmentace zákazníků je typickým prvním krokem pro využití pokročilých analytických metod analytického CRM (CRM.360), které umožňuje zahájit dramatické zvyšování hodnoty celého CRM. Segmentace je obvykle prvním krokem, který generuje řadu dalších obchodních možností pro věrnostní program, cross-selling nebo up-selling. Takovou podporu obchodních příležitostí společně s datovou integrací nazýváme Customer Intelligence a její realizace generuje konkrétní a velmi hmatatelné obchodní přínosy.“















Follow

