Marketing

Za pololetí prošlo E-veletrhem už 82 tisíc návštěvníků

Posunout výstavy na internet je myšlenka, která více či méně našla své příznivce v Evropě, zatímco u nás dlouho bylo jejím odrazem jen několik nesmělých pokusů či matoucích aplikací. Jedenáct oborových výstav E-veletrhu už třetím rokem prokazuje životaschopnost na českém výstavním trhu, když nabízí celoroční doplněk výstavních aktivit firmy. Veletržní správy se dosud výstav E-veletrhu jako možné konkurence nebojí. Svým rozsahem rozhodně nepřevyšují dominantní domácí kamenné výstavní akce, ale z pohodlí domova či kanceláře si nachází elektronickou cestičku za prohlídkou produktů v jednom unifikovaném prostoru stále více internetových uživatelů.

Červnové statistiky návštěvnosti E-veletrhu zaznamenaly další nárůst, díky kterému se červen stal nejúspěšnějším měsícem v dosavadní historii tohoto českého internetového výstaviště. Výstavní akce v tomto měsíci prošlo rekordních 17 246 návštěvníků (originálních přístupů), kteří se postarali o 124 025 shlédnutých stran. Údaje auditované službou Navrcholu v tiskovém prohlášení firmy poskytl Petr Ondrášek, marketingový manažer AEON a. s., která server provozuje.

Rostoucí trend návštěvnosti pokračuje už sedmý měsíc v řadě. Červnový nárůst oproti předchozímu měsíci byl o 18% návštěvníků, přičemž oproti červnu 2002 to je nárůst dokonce o 226%. Čísla naznačují, že právě skončené pololetí bude z tohoto pohledu hodnoceno jako úspěšné, jak potvrzuje Petr Ondrášek: „Nárůst počtu vystavovatelů našich výstavních akcí (momentálně 1150 firem a institucí) je pozvolný a musíme si přiznat, že pokulhává za našimi smělými prognózami. Ale ukazatele návštěvnosti jsou jednoznačně příznivé a těší nás, že se uživatelé internetu oceňují přísun informací a ojedinělý výběr produktů, které zde v jednom unifikovaném nacházejí, a proto se k nám rádi vracejí,“ tvrdí a pokračuje: „Za polovinu roku prošlo E-veletrhem 81 776 návštěvníků (650 210 načítaných stránek), což je více než za celý loňsky rok, kdy to bylo 69 945 originálních přístupů.“

První pololetí bylo příznivé také z obchodního hlediska. Ředitel společnosti Milan Krajčovič k tomu říká: „Podařilo se nám nejen udržet většinu dřívějších vystavovatelů, ale získat řadu dalších. Letos se nám daří spolehlivě udržovat rovnováhu mezi tržbami a náklady vynaloženými na provoz a propagaci výstav. Letošní účetní audit potvrdil, že jsme na dobré cestě. Navýšení základního kapitálu je také pozitivní signál, že podobné projekty začínají být opět zajímavé pro investory. V současnosti nám to pomůže k rozvoji dalších inovací a zkvalitnění stávajících služeb. Ani letos tedy rozhodně nechceme usnout na vavřínech a chceme pracovat na tom, abychom byli stále přitažliví jak pro vystavovatele, tak i pro další investory “ dodává Milan Krajčovič.

„Myslím, že internetová výstava je velice zajímavý projekt, zejména s ohledem na zákazníka, který celoročně získává oborovou nabídku pod jednou střechou“, vyjádřil hlas vystavovatelů Ing. Michal Hanák ze společnosti ÚRS Praha. „Komunikaci našich produktů přes E-veletrh už druhým rokem využíváme jako doplněk našich oborově zaměřených výstavních aktivit“, dodal Hanák.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!