Dne 14. května se konala v příjemném prostředí pražského Žofínského paláce již po patnácté konference s názvem Marketing management 2014. Ta měla letos zajímavé nosné téma „ Jak zaujmout v překomunikované době?“ Konference se účastnilo 308 marketingových expertů z řad zadavatelů i agentur, akce měla 23 partnerů a auditorium obohatila i početná skupina expertů z managementu českých i globálních firem.
První blok přednášek se nesl ve znamení tématu, jak vytvářet marketingový komunikační autentický dialog se zákazníkem a společností na místo kobercových „informačních náletů“. V úvodní přednášce M.Mravec z Gfk Czech a Slovakia dokázal na číslech udivit auditorim tím, jak se měnilo a mění vnímání informací jejich forem a formátů lidmi. Dokázal na konkrétních statistikách ukázat, které informace a v jaké formě jsou nejvíce vnímány jako motivy pro koupi. Z. Hašek z Marks and Spencer seznámil přítomné, jak se prodejny značkového oblečení postupně mění doplňkovým sortimentem čerstvých ale zahraničních potravin také v centra zdravé výživy. Nejprodávanějšími produkty jsou humus a čerstvé borůvky. Pro marketery ale hlavním sdělením bylo, že oblibu produktů vytváří komunikovaná čerstvost a kvalita produktu (jeho jádro) a nikoliv produktová media (značka, obal a jeho sdělení, design , styl aj.). Prostě „Product is King“. Zajímavá byla také prezentace tzv. mluvící lednice ukrývající produkty, která se stala hitem WOMM na sociálních sítích. Skvělý J. Vlasák z Kofola Československo ukázal na příkladu inovací Kofoly (půllitrové balení), výroby limonád Bublimo včetně sirupů a ovocno-zeleninových štáv UGO, jak nápaditá inovace kreativní komunikace a inovace produktů vytvářejí sumárně předpoklady pro vysokou tržní konkurenceschopnost a výkonnost prodejů. Představil nové Ugomaty a proces paskalizace produktů, které tlakem ošetřují šetrně produkty bez ztráty nutričních hodnot. J. Havelka z České spořitelny doložil jak je autenticita sdělení a komunikace vnímána z pohledu zákazníka.
Hlavním řečníkem konference byl David Trott, ředitel The Gate Worwwide, který se snažil účastníky názorně naučit umění, aby při komunikování přemýšleli jako dravci na lovu. Ukázal (viz foto) celou řadu zásad a účastníkům věnoval svou novou knihu „Predatory thinking a masterclass in out-thinking the competition“ která shrnuje, jak dravčí myšlení by mělo být vždy orientováno na to, jak nejlépe prezentovat konkurenční výhody, které se stávají informačními motivy pro koupi na straně zákazníků a zájemců o produkty. Jeho zkušenosti a ochota i o přestávce si povídat s námi ukázala, jak se odborník dokáže podělit o své letité zkušenosti v rámci wiki sdílení.. Bylo to skvělé a super.
Následně E. Vanger z CORD Europe na řadě případů prezentoval jak je hudební motiv v muzice doprovázející komunikaci významný pro to, aby si zákazník zapamatoval značku a produkt v rámci „muzic story brand“ a jak by při inovacích produktu měla být dravčím způsobem vnímána sumárně i myšlenka textová, hudební a dokonce vůně (scent marketing), příběh (story marketing), překvapení (stunt marketing) aj.
V odpoledním bloku nejprve auditorium hlasovalo o marketingovém počinu roku 2013/2013 v ČR, kdy vybíralo ze tří nominantů: (a) srovnávací kampaně Hyundai s auty Škoda, (b) kampaně knižní hrdina nakladatelství Martinus.cz a (c) kampaně Turbo internet Ratměřice od Vodafonu. S drtivým náskokem zvítězilo nakladatelství Martinus.cz u hlasujících a získalo cenu Marketing management 2014.
V dalším programu se O. Kobza podělil o své myšlenky, jak chtěl pomocí klavírů ve volném prostoru dát lidem radost i tvůrčí příležitost a tím zviditelnil Prahu na celém světě. Doslova chrlil nápady jak lidem ve volném prostoru nabízet eventy, komunikaci a radost. P.Minařík představil koncept e- auta (BMW i-30) a účastníci si 2 auta mohli doslova prolézt při obědě a přesvědčit se, jak ekologie v BMW komunikuje se zákazníkem nikoliv jen produktrem ale celým konceptem, ekologickou uhlíkovou stopou výroby a filosofií ekologické mobility. To vše bylo komunikováno 360 stupňovým marketingem. Na závěr bloku J. Podzimek z PRIA představil komunikační kampaně: (1) na novou lahev vodky pro f. Jelínek, (2) pro vyhledávání zákazníků pro kliniku realizující laserové oční operace a (3) pro HR vyhledávání nových pojišťováků pro Generali.
V podvečer program pokračoval ve dvou panelových sekcích, které běžely paralelně a byly velmi zajímavé. První řešila téma zaměřené na kvalitní produkt, který když máte, tak si jej správní lidé všimnou. Druhá pak se zaměřila na to, jak pracovat v marketingu s velkým objemem dat.
Program konference byl velmi zajímavý a účastník měl možnost o přestávkách např. si vyzkoušet neuromarketingové testování nebo se seznámit s tabletovým časopisem Dotyk nebo využít dalších marketingových aktivit v doprovodném programu a výstavce. Prostě konference se vydařila a jubilejní 15. ročník byl super a cool.