Již nějaký čas můžeme pozorovat, jak někteří z tradičních výrobců počítačové techniky stírají hranice oddělující donedávna jejich klíčové aktivity od jiných odvětví technologického sektoru. Letos na podzim a v předvánočním období se mají zatím jen na severoamerickém trhu začít prodávat některé nové výrobky spotřební elektroniky společnosti Hewlett Packard, ale především ty se značkou Dell.
Počítačová technika nesoucí značku Dell patří v současnosti v celosvětovém měřítku k nejrozšířenějším. Je to především díky marketingové strategii, kterou se stala firma Dell pověstná a s kterou se většina konkurentů nesmířila. Dell dokázal stlačit ceny na nižší úroveň než jiné společnosti z tohoto segmentu a zároveň i v těchto cenových relacích je schopen připravit třeba i firemním zákazníků řešení jejich počítačových sítí na míru.
Americké Vánoce s jukeboxem
Dell stejně jako některé další počítačové firmy pochopil, že minimálně severoamerický trh už začíná být pozvolna připraven na další vývojový stupeň ve využívání počítačových technologií a sbližování jednotlivých moderních médií.
Minulý týden vedení společnosti oznámilo, že již během pár týdnů bude na trh ve Spojených státech amerických uvedena nová plazmová a víceúčelová televizní obrazovka. Vedle tradičního využití, ke kterému už dnes pochopitelně patří projekce videa a hraní her, se tato obrazovka může stát i monitorem pro počítačové aplikace. Přibližně ve stejnou dobu se objeví na pultech i digitální hudební přehrávač Digital Jukebox. Dell pro své zákazníky zároveň „otevře” obchod s digitálními hudebními nahrávkami. Za hranicemi USA si budou muset zákazníci na tyto novinky počkat až do příštího roku.
Zvláště druhá novinka vyvolala nevoli mezi některými konkurenty, zvláště těmi, kteří se již před časem vydali podobnou cestou, jako je například firma Apple Computer se svým hudebním obchodem iTunes. Dell se ale nikdy příliš netrápil s tím, co si myslí konkurence. Jeho obchodní strategie je úspěšná a zákazníci jsou zatím spokojeni. To je určitě nejlepší chvíle, jak přijít s něčím novým, co podpoří zájem koupit si něco nového se svou oblíbenou značkou pod letošní vánoční stromeček.
-lag-
Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodařství.















Follow

