Reklama

„Minerálkovou arbitráž“ vyhrála Magnesia

Jako neopodstatněnou zamítla Arbitrážní komise Rady pro reklamu stížnost „soukromého“ stěžovatele na televizní reklamu na minerální vodu Magnesia. Tím uzavřela jeden ze sporů o klamavém obsahu reklamních spotů mezi společností Karlovarské minerální vody a jejím konkurentem Korunní. Ostatní spory posuzují české soudy.

Stížnost směřovala proti televizní reklamě uvádějící, že v minerální vodě Magnesia je obsaženo ideální množství hořčíku, a naznačující také jeho pozitivní dopad na zdraví spotřebitelů. V reklamním spotu se doslova tvrdí, že “povznáší harmonii a pomáhá Vám zůstat mladým“a dále “Magnesia – ideální obsah přírodního hořčíku pro Vaše tělo“. V závěru je uvedeno, že Magnesia je doporučena Českou lékařskou komorou. Podle názoru „soukromého“ stěžovatele měl reklamní spot na minerální vodu Magnesia obsahovat nepravdivé údaje, které mohly u diváků vyvolat klamnou představu.

Arbitrážní komise Rady pro reklamu si před rozhodnutím o zamítnutí stížnosti vyžádala stanovisko České lékařské komory. Ta v něm uvedla, že „…společnost KMV podala již poněkolikáté žádost podle námi schváleného postupu. Skupina odborníků při Vědecké radě České lékařské komory posoudila kvalitu produktu a jeho postavení mezi obdobnými produkty a vydala kladné vyjádření pro VR ČLK. Vědecká rada České lékařské komory hlasováním doporučila pro představenstvo České lékařské komory udělit doporučení, které bylo vydáno řádně a je platné.“

„Naše společnost bojuje o přízeň spotřebitelů kvalitou výrobků a neuchyluje se k trikům ani k neetické reklamě“ zhodnotil výsledek arbitráže Jan Husák, generální ředitel akciové společnosti Karlovarské minerální vody.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!