Severočeská likérka KB LIKÉR uvedla na trh novinku – rum s citrusovou příchutí. Tuzemský s citrusovou příchutí je na pultech k dostání v půllitrové láhvi s moderním designem.
„Tuzemský rum je jedním z nejoblíbenějších alkoholických nápojů v ČR a tvoří zhruba jednu pětinu celkové spotřeby lihovin. Touto novinkou reagujeme na trend na domácím trhu, kde je v poslední době citrusová příchuť mimořádně oblíbená“, říká Jiří Pejša, manažer marketingu KB LIKÉR.
„I v celosvětovém měřítku jsou oblíbené nápoje na bázi pravého rumu s nejrůznějšími příchutěmi“, dodává Pejša.
Český rum musel v souvislosti se vstupem do Evropské unie změnit název na tuzemský, ale na jeho popularitě to nic nezměnilo. I nadále je jedním z nejoblíbenějších alkoholických nápojů. Za celou dobu své existence se stal neodmyslitelnou součástí koloritu českých hospůdek i všech domácností. Hospodyňky by se bez něj těžko obešly například při přípravě vánočního cukroví. Stejně tak již málokdo si dnes umí představit grog bez tuzemského.
„Nyní stačí jenom zalít horkou vodou. Nemusí se už přidávat citron“, žertuje Jiří Pejša.
Tuzemský rum vznikl jako náhražka pravého třtinové rumu z Karibiku, ale ve středoevropském regionu svůj vzor zcela převálcoval. Do Evropy přivezli třtinový rum námořníci v 17. století v době rozvoje obchodu Evropy s Amerikou. Z přístavů se postupně dostával i dále do vnitrozemí.
Za tuzemský vděčíme vynalézavosti drobných výrobců lihovin v 19. století. Pro země, které neměly zámořské kolonie, byly dovážené rumy příliš drahé a suroviny pro jejich výrobu nedostupné. Proto hledali likérníci způsob, jak z domácích surovin vyrobit nápoj co nejvíce připomínající rumy z Karibiku. První rumy vyrobené v Rakousku-Uhersku byly určeny k pití v teplém stavu a pily se na zahřátí. I za první republiky vyráběli tisíce hokynářů své vlastní rumy pod nejrůznějšími názvy.
KB LIKÉR je podle údajů Unie výrobců lihovin třetím největším tuzemským výrobcem lihovin. Severočeská likérka má více než stopadesátiletou tradici a zkušenosti s výrobou alkoholických nápojů.
– red –















Follow

