Jaká marketingová kampaň byla v roce 2012 nejhravější? O tom se rozhodne již 14. května 2013 na konferenci Marketing Management, který se letos koná s podtitulem „Kdo si hraje, prodává“. Vítěz bude vybrán v přímé volbě z pěti finalistů a to za český a slovenský trh. Členové programového výboru konference (marketingoví profesionálové z médií a nezávislí experti) vybrali deset nejpovedenějších kousků z česko-slovenského marketingového rybníčku na základě výzkumu, který realizovala firma GfK.
Výzkum byl proveden na skupině marketingových profesionálů a marketingových studentů. Cílem výzkumného šetření bylo zachycení zajímavých marketingových komunikačních forem jak online, tak i offline, která zaujaly nejen mladou generaci, ale i marketingové odborníky. Khaled El Tohami, který je odborníkem na zákaznickou strategii a marketing a v GfK Czech vede sektory Consumer Goods a Media, bude prezentátorem „hravého marketingu“.
TOP 5 Česká republika
Mezi českou finálovou pětici se probojovala série spotů T-Mobile, která zlidověla pod heslem „Pojď mi hop“. Úsměvné skeče skokanů Kotka a Pavláska, pod taktovkou trenéra Zadara alias Jakuba Koháka získaly nominaci díky hravé práci s českým jazykem, utahování si z české povahy a ději na pokračování. Autorem kampaně je společnost Saatchi & Saatchi.
Cílem projektu Kofolonizace, který realizovala agentura Yinachi, je dostat Kofolu do nejzazších koutů světa, vyfotit se a o svůj úlovek se podělit s dalšími kofolonizátory na speciální webové stránce. Kampaň je chválena pro expediční rozměr a hravý způsob jak budovat komunitu.
O tom, že je Fidorka skutečně vykutálená rošťárna se přesvědčili všichni mlsouni, kteří chtěli na 1. dubna zakusit cukrovinku s mléčnou čokoládou a kyselou okurkou. Po kliknutí na Facebookovou aplikaci z dílny Symblaze se ukázalo, že se jedná o aprílovou mystifikaci. Palec nahoru za parodii na honbu za novými příchutěmi!
Fakt, že hravé kampaně nemusí vznikat jen v profesionálních agenturách, potvrzuje náborové video brněnského VUT, které na youtube shlédlo více než půl milionu uživatelů. V klipu, který hlásá že „vědátoři jsou cool“ si zahrál i dvojník legendárního Mosse ze seriálu IT Crowd, čímž autoři Jiří Fiala, Anna Štětinová a studio Cinebonbon, ještě zvýšili virální potenciál povedeného videa.
Pětici nejhravějších počinů z ČR uzavírají Fénix experimenty. Jak budou lidé reagovat na vyzuté boty položené před vchodem do budovy? Bude někdo stát v nesmyslné frontě? Sociální experimenty z dílny Zaraguza Digital ukazují, co občas nesmyslně děláme podle druhých, čímž jasně nechávají vyznít hlavní motto piva Fénix, tedy že si ho každý můžete vychutnat „po svým“.
TOP 5 Slovenská republika
Do slovenské pětky byl nominován velice populární on-line projekt Knižní výzva knihkupectví Martinus.sk, v rámci které mají zájemci možnost vyhrát tolik knih, kolik výzev zvládnou. Inovativní, kreativní a kladně hodnocené pro hravé spojení možnosti vyhrát a něco se dozvědět. Za povedenou kampaní stojí Zaraguza Digital.
Dalším slovenským zástupcem je řetězec s potravinami COOP Jednota, který v televizních spotech komunikuje velice originálně prostřednictvím bačy a jeho pomocníka. Součástí kampaně, kterou má na svědomí agentura JandL, jsou velice vtipné a zapamatovatelné repliky, které dělají reklamu této značky inovativní.
Málokdo by čekal, že tradiční firma Ryba Košice vypustí do světa kampaň, v rámci které přetvoří klasickou značku do postavy Veľkého Treska, který v internetové hře bojuje proti fastfoodům, recituje národní báseň „Mor ho“ a promuje kvality vlastního produktu. Veľký Tresko z dílny MUW Digital je jasný adept na nejhravější počin roku!
Kampaň Adoptuj kravičku Slovenského mlékárenského svazu cílí na děti, které koupí slovenských mléčných výrobků pečují o adoptovanou kravičku. Po více či méně úspěšných a nezáživných kampaních konečně zajímavá a hravá myšlenka jak motivovat děti jíst mléčné výrobky. Kampaň připravila agentura Brossmann Consulting.
Pět studentů marketingové komunikace přišlo s nápadem jak promovat marketingovou zručnost. V Doska- online marketing battle, hře, kde soupeří týmy v různých kategoriích, bere vítěz vše – včetně nejlepších nabídek budoucích zaměstnavatelů.
O vítězi se rozhodne 14. května 2013 na Žofíně.
Kongres Marketing Management představí zábavné a kreativní kampaně předních světových i tuzemských firem. Zajímavými lákadly v programu jsou kreativní ředitel Apple, Ken Segall či Ravid Kuperberg, partner společnosti Mindscapes Izrael. Na odborný celodenní program bezprostředně naváže společenský večer spojený s vyhlášením žebříčku Agentury roku 2012.
– red –















Follow

