Výzkum trhu

Zimní sporty: 50% populace se věnuje zimní turistice

Zima je v plné síle a s ním jsou na vrcholu i zimní sportovní aktivity. Zimní sporty nejsou nijak levnou záležitostí, ale i tak 8 procent lidí deklaruje pohyb na čerstvém vzduchu každý víkend. Naopak 41 procent občanů ČR se zimním sportům nevěnuje vůbec. Alespoň jednou měsíčně se zimním radovánkám věnuje  37 procent Čechů, přičemž s rostoucím věkem se četnost aktivity snižuje.

Mezi sporty, kterým se lidé věnují během zimního období nejvíce, patří především bruslení, sáňkování či bobování, kterých si v zimě užívá nejméně 45 procent naší populace. Velmi oblíbenou je i zimní turistika, ke které se ve větší míře přiklání lidé nad 50 let, z nichž se jí věnuje téměř 40 procent.

Na dalších místech se umístily sjezdové lyžování, běžecké lyžování, a také lední hokej. Běžecké lyžování je  blízké zejména lidem nad 40 let.

Nejvíce nadšenců pohybu v zimě je mezi mladými a teenagery. Ti významně propadli sjezdovému lyžování a snowboardu. Muži mají k zimním sportům obecně pozitivnější vztah než ženy.

„Ani zimním sportům se však nevyhnula finanční krize. Lidé mají pocit, že ve srovnání se situací před pěti lety je vše dražší a to je také jeden z hlavních důvodů, proč omezují množství nebo intenzitu sportovních aktivit. 28 procent sportovců průměrně ročně utratí za vlastní provozování zimních sportů méně než 1000Kč. Vyšší částky (od 1000 Kč do 5000 Kč)  za sportovní aktivity vydává 42 procent sportujících, sáhnout hlouběji do své peněženky neváhají ve větší míře muži než ženy. Do sportovního vybavení je 37 procent sportujících Čechů ochotno investovat maximálně do 1000Kč,“ říká Mgr. Monika Bodorová PhD., Consumer Goods Sector Leader z GfK.

Udržet krok s módou a novinkami si může dovolit jen 5 procent sportujících nadšenců.  Každoročně vydají na nové vybavení více než 10 000 Kč, aby zůstali „in“ a užili si to nejlepší.

Z výzkumu vyplývá, že mezi nejčastější důvody omezování aktivního provozování zimních sportů patří finanční důvody, nedostatek času a zdravotní potíže.

Internetový výzkum byl proveden metodou CAWI, v říjnu  2012, na reprezentativním vzorku 1000 respondentů.

Čtěte také