Podle průzkumu společností Ernst & Young a Kelkoo mělo 32 % z celkového počtu Britů, kteří nakupovali hračky přes internet během vánočního období, zájem o hračky s tématikou Harryho Pottera. Ten tak předčil v oblíbenosti dosavadní favority trhu s hračkami – Barbie a Pokemona. Stejně jako ve Velké Británii, dominoval Harry Potter internetovým nákupům i v jiných evropských zemích.
Nejoblíbenější značky hraček
Téměř 6 000 (32 %) hledání směřujících k nákupu hraček v předvánočním období vedlo k Harry Potterovi. Jeho nejsilnější konkurencí byla Barbie – 1 900, autodráha Scalextrix – 1 300 a Pokemon – 1 000.
Během čtyř týdnů před Štědrým dnem roku 2001 naměřil Ernst & Young / Kelkoo „brandometr“ 18 500 hledání vedoucích značek hraček potencionálními zákazníky a 43 000 hledání videoher. „Brandometr“ je projekt, který je prvním svého druhu na evropském kontinentu. Sleduje nákupní trendy a podíly značek na čtyřech hlavních evropských trzích virtuální tržnice Kelkoo – ve Francii, Nizozemsku, Švédsku a Velké Británii.
Internetový průzkum maloobchodu potvrzuje, že čaroděj s brýlemi vzbudil pozornost 32 % uživatelů, kteří nakupovali během vánočního období hračky pomocí internetu ve Velké Británii.
Harry se stal populárním i mimo Velkou Británii. Na francouzské Kelkoo stránce mu pozornost věnovalo nejvíce uživatelů a patřila mu druhá příčka v Holandsku.
Film o Harry Potterovi měl velkou konkurenci ve snímku Pán prstenů. I když na uvedení tohoto filmu byla zaměřena pozornost médií, objevila se jen hrstka zájemců o hračky s tématikou Pána prstenů. To jen potvrzuje fakt, že jde především o fenomén dospělých.
Videoherní konzoly
Výsledky zde byly ještě překvapivější. Favorit minulého roku – Playstation 2 – je stále v popředí zájmu spotřebitelů navzdory nedávnému uvedení produktu Gameboy Advanced na trh.
Přes 108 000 uživatelů mělo zájem o hry, jako Playstation 2 – 36 %, počítačové hry na PC – 27 %, Playstation – 14 %, Gameboy Advanced – 8 %, Nintendo Gameboy 5 % a Dreamcast – 3 %.
Podle Ernst & Young si úspěšní on-line obchodníci tiše vytváří svou pozici v síti maloobchodu.Vzrůstající důvěra spotřebitelů v nákupy na internetu vede k tomu, že budeme nepochybně svědky dalšího růstu tohoto několik let vyvíjejícího se trendu a zvětšení jeho nynějšího 2% podílu v maloobchodě.
Například ve Velké Británii Kelkoo zaznamenal meziroční vzrůst počtu nakupujících na internetu o 160 %. To je výrazně více než analytiky očekávaný růst o 116 %.