Nejlepší investicí v podmínkách tvrdé konkurence a rostoucí úlohy informačních a komunikačních technologií je posilování vztahu se zákazníkem – zvýší finanční výkonnost firmy a dlouhodobě posílí její postavení na trhu, neboť víme, že naším nejlepším prodejcem je spokojený zákazník.
Nová kniha Ivana Bureše a Pavla Řehulky 10 zlatých pravidel péče o zákazníka aneb CRM v digitálním věku je volným pokračováním veleúspěšného Burešova bestselleru 10 zlatých pravidel prodeje a v jeho duchu nabízí metody péče o zákazníka vycházející z praktických zkušeností obou autorů – známého marketingového specialisty a ředitele jedné z předních českých vzdělávacích společností.
Autoři v nové knize přenášejí těžiště své pozornosti na podmínky vytváření a dlouhodobého udržování dobrých vztahů se zákazníky. Jsou totiž přesvědčeni, že i v době mocných, počítačem integrovaných marketingových nástrojů o našem obchodním úspěchu rozhoduje – spolu s novým důrazem na pojetí produktu jako komplexu služeb – především vnímavý lidský přístup a „investice“ do budování vztahů a komunikace se zákazníky, že – obrazně řečeno – i v „digitálním“ věku musí někdo „prošoupat podrážky“ a že naším nejlepším obchodním zástupcem bude nadšený zákazník, jemuž poskytneme neobyčejnou nákupní zkušenost, kterou si prostě nedokáže nechat pro sebe…
Autoři v knize na desítkách praktických příkladů ukazují, že také budování dobrých vztahů se zákazníky má svá pevná pravidla, která je užitečné znát a respektovat, chceme-li, aby se z našich zákazníků stali naši nadšení příznivci a naši nejlepší „velvyslanci“.
Každý z autorů nabízí svůj osobní a osobitý pohled na dané téma tak, aby si o něm čtenář mohl učinit co nejúplnější představu a hlavně aby ji mohl co nejrychleji realizovat ve své vlastní firmě. Svým marketingovým a prodejním „mikrostudiím“, svým tipům, postřehům, myšlenkám, zkušenostem, nápadům a doporučením autoři dávají formální rámec v podobě 10 zlatých pravidel péče o zákazníka:
- Na prvním místě je ten, kdo nás živí
- Zákazník je především člověk
- Vztah se buduje komunikací
- Nejspokojenějším zákazníkem je „obskakovaný“ zákazník
- Obranný val proti nájezdům konkurence se buduje z drobných kaménků
- Služby zákazníkům znamenají více než servisní zákrok
- K péči o zákazníka patří také přemýšlení za zákazníka
- Ztráta zákazníka je proces, který začíná ztrátou důvěry
- Nejlepším prodejcem je nadšený zákazník
- Investice do péče o zákazníka je investicí s nejvyšší mírou návratnosti
Knihu 10 zlatých pravidel péče o zákazníka aneb CRM v digitálním věku, která vedle všech předností obsahových i strukturních nese také otisk nefalšované a sympatické „člověčiny“, ocení zejména majitelé a manažeři malých a středních firem, jimž může být nejen studnicí mnohých podnikatelských inspirací v jejich každodenní obchodní činnosti, ale i vydatným zdrojem nové podnikatelské motivace.
Ivan Bureš je vyhledávaným marketingovým specialistou, který své zkušenosti sbíral 17 let na náročných trzích USA a Kanady. Pravidelně přednáší prodejcům po celé ČR a poradensky spolupracuje s firmami místního, regionálního a celonárodního významu (Microsoft, PVT, Kovohutě Břidličná, Mileta apod.). Je úspěšným autorem řady praktických publikací o prodeji a marketingu a patří mezi kmenové autory nakladatelství Management Press.
Pavel Řehulka je majitelem Českého vzdělávacího centra v Olomouci, přední české vzdělávací společnosti, a jako konzultant aktivně pomáhá českým a slovenským firmám zvyšovat prodej prostřednictvím technik, které „stojí minimum a přinášejí maximum“. Je absolventem australské Murdoch University, autorem publikace Úspěšná propagace a tvůrcem audioprogramu 100 osvědčených způsobů, jak oživit klesající prodej. Současně provozuje webovou stránku JakOzivitKlesajiciProdej, otevřenou všem zájemcům o marketingové a prodejní know-how.
Kniha vyšla v nakladatelství MANAGEMENT PRESS.
Knihu je možné si objednat u stejného nakladatelství.
Brož., 145 x 205 mm, 160 str.,
doporučená cena 180 Kč, ISBN 80-7261-056-2