Marketing

V hlasování o obchodníka roku zatím u veřejnosti vítězí Tesco

Zákazníci, kteří ve druhém ročníku ocenění Multiservis Obchodník roku volí svůj nejoblíbenější obchod, vyhodnotili v týdnu od 22. do 28. června jako nejlepší obchody Tesco. Tesco se tak stejně jako v předchozím týdnu ujalo vedení před společností IKEA. Hlasování přitom probíhá až do konce září.

Hlasování na prvních pozicích odpovídalo předchozímu týdnu, kdy zvítězilo Tesco se 259 body, následováno společností IKEA (197 bodů) a obchodními domy Makro (134 bodů), Delvita (122 bodů) a Rossmann (120 bodů).

Od počátku hlasování 1. června hlasovalo celkem bezmála 700 zákazníků, kteří tak vyjádřili svou spokojenost či nespokojenost s nákupy ve svém obchodě. Hlasující dosud udělili jednotlivým obchodům celkem 2300 hlasů.

Hlasování veřejnosti probíhá od 1. června do 30. září na internetových stránkách www.obchodnikroku.cz nebo prostřednictvím SMS zpráv na číslo 602 480 480 ve tvaru Jméno obchodníka mezera známka. Hlasovat je možné jednou denně.

Známky, které zákazníci pošlou, jsou pak přepočítány na body. Za jedničku přičte systém automaticky tři body, za dvojku dva body, za trojku jeden bod, za čtyřku naopak jeden bod odečte a za pětku odečte body dva.

Veřejnost přitom volí ve stejných kategoriích jako odborná porota: hypermarkety, supermarkety, prodejci nábytku, hobbymarkety, prodejci drogistického zboží, prodejci elektrospotřebičů, prodejci textilu a oděvů, ochody Cash & Carry a internetoví obchodníci. Svoji spokojenost se službami, šíří sortimentu či ochotou personálu jednotlivých obchodníků přitom může každý vyjádřit tak, že společnosti oznámkuje od jedničky do pětky. Jako nejlepšího přitom spotřebitelé mohou uvést kteréhokoliv obchodníka, přičemž záleží jen na nich, zda budou hlasovat ve všech kategoriích, nebo jen v některých.

Vedle zákazníků volí od července do srpna 2004 nejlepšího obchodníka i odborná porota. Konečné výsledky obou částí ocenění Multiservis Obchodník roku 2004 budou vyhlášeny na slavnostním večeru 5. října 2004.

„První ročník ocenění pro nejlepší obchodníky Multiservis Obchodník roku 2003 si získal značný ohlas jak mezi samotnými obchodníky, tak mezi odbornou i laickou veřejností. Věříme, že zákazníci možnost rozšíření hlasování do všech kategoriích ocení – právě jejich spokojenost totiž stojí v centru zájmu obchodníků,“ řekl Jiří Pathy, generální ředitel GE Capital Multiservis.

Organizátorem ocenění Multiservis Obchodník roku 2004 je společnost Fincentrum Media, generálním partnerem je GE Capital Multiservis. Mediálními partnery jsou iDNES, Euro, Nedělní svět, Strategie, Vlasta a Týdeník Květy. Odborným mediálním partnerem je časopis Moderní obchod.

– red –

Čtěte také