Internet

Bannerové desatero

Reklama na internetu může být výrazně zacílená, má neoddiskutovatelné výhody při inzerci konkrétních produktů a kromě toho může příjemce pobavit tak, jak to ani televize nebo noviny nedokáží.

A také má své pravidla – nezávazná, ale fungující:

  1. Vytvářejte krátkodobé a masivní inzertní nátlaky s jasným sdělením. Kampaně musí být krátké, jasné, stručné a úderné. Jedna kampaň zaměřená na propagaci značky by neměla trvat déle než 14 dní, k propagaci produktu je maximální dobou týden. Jinak to bude vypadat, že inzerujete ležáky ze skladu.
  2. Banner můžete snadno a rychle obměňovat. Výdaje s vytvořením reklamy nedosahují takových nákladů jako u ostatních médií. To je další plus pro vytváření kampaní. Ale buďte opatrní při vytváření „seriálových“ kampaní – nemáte jistotu, že ten, kdo přišel v polovině, pochopí i závěrečnou pointu.
  3. Příjemce reklamy musí mít pocit, že pokud na reklamu nezareaguje ihned, škoda bude na jeho straně. Pokud se i vrátí o stránku zpět, může tam totiž být úplně jiná reklama, než ta vaše.
  4. Zachovávejte pravidlo „jeden banner, jedno sdělení“. Tedy propagujte značku nebo produkt, ale nikdy obojí současně. To platí nejen na internetu.
  5. Při propagaci značky dbejte na soustavnost a kontinuitu. Povědomí o značce se nevytvoří jen tak a stojí to mnoho času i peněz, několik desítek tisíc zobrazení banneru nestačí.
  6. Najděte si cílovou skupinu, vytipujte si její servery a nepouštějte se jich. Reklama na všeobecně zaměřených serverech má význam jen občas – myslíte si, že všechny čtenáře deníku XY zajímají podrobnosti o unikátním složení léku Z?
  7. Právě cílení nejvíce užijete u produktové inzerce. Snadno propojíte banner přímo se stránkou, kde lze produkt jedním kliknutím koupit.
  8. Lidé si rádi hrají a ještě raději ušetří. A nakupování před internet je tak snadné – zvláště, když je to součást jedné velké a zábavné soutěže.
  9. Kampaň vždy vyhodnoťte: u produktové porovnejte počet lidí, kteří zareagovali a klikli na banner s prodejními výsledky. U kampaně zaměřené na značku to tak jednoduché nebude, protože je zde jistá setrvačnost ve vyhodnocení impulsů k nákupu.
  10. Máte nápad, který na banneru ještě nebyl? Neváhejte. Experimentujte. Když už nic jiného, zapamatují si vás. A o to tady jde, ne?

Čtěte také