V pravidelném pondělním Newslettru Marketingových novin si budete moci přečíst, kromě přehledu článků za posledních 7 dní, také další zamyšlení Miloše Tomana nad novou knihou Budoucnost konkurence.
Ukázka článku:
V minulém díle jsem upozornil na to, že podle autorů knihy „Budoucnost konkurence“ není už v popředí samotný produkt, ale zákazníkova zkušenost. V dnešním síťovém světě však individuální zkušenost nestačí. Nositelem zkušeností už není ani firma jako dodavatel, ani zákazník. Vytváří se nové společenství, komunita, která zahrnuje zákazníky, výrobce i jeho subdodavatele, obchodní zástupce, pracovníky podpůrných služeb atd.
Prahalad a Ramaswamy zde hovoří o dialogu se zákazníky. Namísto trhu tedy vzniká fórum. To má další závažné důsledky, z nichž nejdůležitější je ten, že se mění samotný akt směny – rozšiřuje se, ztrácí ostré hranice. Směna už tedy neproběhne najednou v okamžiku, kdy za dodané zboží zaplatíte, ale probíhá dlouhodobě.
Celý článek bude uveřejněn v nejbližším Newsletteru Marketingových novin, který si můžete zdarma objednat na adrese: www.mano.cz/newsletter.