On-line

V souboji titánů vítězí Google nad Yahoo

Několik posledních, bezprostředně za sebou jdoucích čtvrtletních hospodářských výsledků potvrdilo nespornou sílu, kterou Yahoo, nejnavštěvovanější internetová stránka naší planety, má. Zároveň však současný vývoj potvrzuje, že konkurence nikdy nespí.

Několik let se Yahoo snažilo dokázat sobě i světu, že je silnou firmou a že právě ono bude čestnou výjimkou mezi stovkami technologických firem. Výjimkou, která dokáže, že i „nové” firmy obstojí v klasické ekonomice. Zatím se mu daří.

Ve třetím čtvrtletí letošního roku zaznamenalo Yahoo na 411 milionů unikátních návštěv a udává 191 milion registrovaných uživatelů. Téměř 11,5 milionu z nich pak patří mezi platící skupinu, která má přístup k některým zpoplatněným službám, ať už to je nadstandardní pošta nebo přístup na stránky s nabídkou zaměstnání.

Klesá tržní podíl a hodnota společnosti
Ke konci měsíce září si společnost připsala za předešlé tři měsíce čistý zisk ve výši 253,8 mil. USD (6,31 mld. Kč), což je jen o půl milionu více než ve stejném období loňského roku. Do výsledku je započítáno i 16 milionů, které Yahoo utržilo z prodeje investic. A na této položce vydělala firma ve třetím čtvrtletí roku 2004 asi 129 milionů dolarů.

Yahoo dosáhlo ve sledovaném období výnosů kolem 1,33 mld. USD, což představuje meziroční růst o 47 procent. Částka se však o poznání zmenší, a to na 932 mil. USD, pokud se odečtou poplatky za reklamu některým dalším internetovým portálům, mezi něž se řadí třeba MSN patřící Microsoftu. Výrazně stouply výnosy z placených služeb: částka ve výši 170 mil. USD je o 46 % vyšší než o rok dříve.

Navzdory jednoznačnému růstu prohrává Yahoo momentálně svůj souboj s konkurencí. V srpnu letošního roku mu patřil tržní podíl na úrovni necelých 28 %, když ve stejném měsíci předcházejícího roku to bylo 30,6 procenta.

Největší konkurent Google si naopak polepšil z 36,1 % v roce 2003 na současných 37,3 procenta. Zajímavé proto bude srovnání hospodářských výsledků obou společností, které se Google chystá vydat ve čtvrtek. Podle některých odhadů firmě Google neustále stoupá tržní hodnota, meziročně prý až o 56 %, zatímco hodnota Yahoo naopak klesá: oproti loňsku asi o 10 procent.

– čzb –

Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodářství.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!