Podtitul knihy Martiny Blažkové je Krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti a lze jej parafrázovat Krok za krokem v obchodním využití internetu. Kniha stručně, jasně a přesně informuje o základních přednostech, ale i nevýhodách internetového marketingu. Začíná srovnáním internetu s tradičními médii a charakterizuje české uživatele. Zmiňuje základní rysy marketingu na internetu – od odlišností, přes výzkum po marketingový a komunikační mix. Nezapomíná ani na e-commerce a na plánování a využitelné strategie.
„Některé české firmy, zejména malé a střední firmy, nemají mnohdy s marketingovým využitím internetu dostatečné zkušenosti ani znalosti, a to jim znemožňuje efektivně tento nástroj použít. (…) Změnilo se vnímání marketingu a vedle klasických marketingových nástrojů se začal využívat i internet, jehož nespornou výhodou je celosvětový přístup a globální rozměr, provoz 24 hodin denně, rychlost, flexibilita a další. Dnes již nejde o to, zda využívat nebo nevyužívat internet, ale jak a kde jej využít.“ (str. 7-9)
Na současném trhu můžete najít mnoho publikací a tvorbě www stránek, o optimalizaci pro vyhledávače, o internetové etice… Na druhou stranu zdaleka tolik knížek o marketingu na internetu nenajdete. A pokud se rozhodujete vstoupit na pole dosud nezorané, tato kniha by Vám mohla být dobrým pomocníkem.
Martina Blažková: Jak využít internet v marketingu
Nakladatelství GRADA
16×24 cm, 156 stran
80-247-1095-1
Cena 189,- Kč