Členové sítě GlobalCom PR se rozhodli přeměnit její podobu do registrované společnosti. Síť GlobalCom byla založena v roce 2004 dvěma PR agenturami: belgickou Outsource a německou GlobalCom GmbH jako neformální sdružení individuálních PR agentur.
Po necelém roce ale již expandovala na globální úroveň. Dnes GlobalCom dělá další krok kupředu ve svém vývoji a nabízí právní, finanční a operační strukturu, která je schopna klientům dodat jak lokální, tak globální služby.
“Myšlenka vytvořit právní entitu pochází vlastně od našich klientů,” vysvětluje Robert Nyström, ředitel sítě GlobalCom. “Je nám jasné, že PR musí být na jedné straně koordinováno kvůli optimálním synergiím, na druhé straně však musí být realizováno silnými lokálními partnery. Síla a kvalita nabízených služeb neleží ve vzdálené centrále, ale v lokální znalosti, blízké klientovi a trhu.”
Až dosud si většinou klienti mohli při mezinárodním zajištění PR vybírat jen ze dvou modelů. První z nich je „top-down“ přístup, často používaný velkými nadnárodními PR sítěmi. Společnost působící v jednom regionu založí v dalších částech světa své pobočky, které fungují pod její kontrolou. Druhým způsobem je jednovrstvá organizace, kdy nezávislé agentury vytvoří volné sdružení. Ani jeden z těchto modelů není schopen plně uspokojit současné nároky mnoha klientů.
GlobalCom PR proto vytvořil hybridní model, který funugje na principu bottom-up. Jde o chytrou kombinaci na pomezí dvou výše zmíněných modelů. Každý člen sítě si zachovává své specifické silné stránky, které jej na místním trhu dělají silným. Kromě toho členové sítě vytvořili globální páteř, která je nesvazuje, nýbrž jim a jejich klientům dává přidanou hodnotu – kombinuje celosvětově ty nejlepší zkušenosti svých členů s lokální silou a blízkostí klientům.
-red-