V České republice existuje minimum firem, které měří efektivnost svých webových projektů moderními nástroji tak, jak je to již běžné v západním světě. Měřit a vědět co a jak měřit, tak zní závěr v pořadí již třetího E-business fóra, které v Praze uspořádala Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Ve středu 11. dubna se v Praze konalo již třetí E-business fórum, která pravidelně pořádá Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Tentokráte připravila pro početné publikum z řad odborné veřejnosti, ve spolupráci s organizací Tuesday Business Network a společností H1.cz, večer na téma „Moderní metody v měření efektivnosti e-business projektů“.
Na fóru vystoupili se svými přednáškami přední odborníci z řad specialistů na vyhodnocování efektivnosti webových projektů. Rovnoměrně byly zastoupeny obě metody používané k zjišťování potřebných dat. Získání exaktních čísel pomocí sofistikovaných softwarů prezentovali přednášející ze společností H1.cz a Advertures. Vyhodnocování kvality webových projektů prostřednictvím výzkumných nástrojů popsali přednášející ze společnosti United Interactive.
Všichni vystupující se shodli, že používání moderních metod měření v praxi znamená vědět co, jak a s jakým cílem měřit. Ukázalo se, že vysoce sofistikované nástroje k měření efektivnosti webových projektů využívá v ČR jen hrstka firem. „Jedna z hlavních příčin nevyužívání možností web analytics, je nutnost použití získaných informací v danou chvíli. Většina firem není natolik pružná, aby doporučení z analýz byla sto převádět dostatečně pružně do praxe. Efektivní využití web analytics však poskytuje strategickou výhodu nad konkurencí těm, kteří ho využívají,” vysvětluje Pavel Hilbert ze společnosti ATWEB Consulting, která je v Čechách výhradním zastupitelem sofistikovaného softwaru Clicktracks.
-red-