Branding

Olympijskou pochodeň pro Peking 2008 navrhl tým Lenovo

Organizační výbor 29. olympijských her v Pekingu za přítomnosti Mezinárodního olympijského výboru odhalil olympijskou pochodeň navrženou týmem společnosti Lenovo a zároveň oznámil, že Lenovo se stalo globálním partnerem štafetové cesty olympijské pochodně pro nadcházející olympijské hry. Design pocházející z díly společnosti Lenovo pojmenovaný “Oblak příslibu” byl vybrán z více než 300 konkurenčních prací. S pochodní poslové proběhnou více než 20 zemí a štafetovou cestu ukončí v bráně olympijských her 2008 v Pekingu.

Od roku 1936, kdy tradice olympijské pochodně začala, představuje olympijská pochodeň historii a kulturu hostující země a města. Unikátní návrh pochodně firmy Lenovo propojuje uhlazený, moderní design s čínským symbolismem. Primární téma návrhu pochodně je oblak, téma úzce spojené s čínskou kulturou. Oblak najdete v čínské architektuře, obrazech, nábytku i v pohádkách.

“Jako globální firma s kořeny v Číně a také jako hlavní sponzor olympijských her v Pekingu 2008 jsme poctěni, že si olympijský výbor vybral právě náš návrh pochodně pro štafetovou cestu,” říká Yang Yuanqing, předseda představenstva společnosti Lenovo. “Duch firmy, ostatně stejně jako duch samotných olympijských her, je duch spolupráce, mnoha kultur a také duch soutěživý. Jako hlavní sponzor olympijských her a celosvětový partner štafetové cesty olympijské pochodně má Lenovo hluboké pochopení pro význam pochodně pro olympijské hnutí. Designérský tým Lenovo vnesl do pochodně „Oblak příslibu“ vášeň, zkušenosti i profesionalitu, která snoubí moderní technologie a duch olympiády s čínskou tradiční kulturou. Jsme hrdí za ty, kteří ponesou tuto pochodeň po celém světě.”

Tým společnosti Lenovo strávil prací na pochodni více než 10 měsíců. Na projektu se podílelo dohromady více než 30 designových specialistů, hlavní tým čítal 10 návrhářů. Šlo o tým skutečně mnohonárodnostní: pracovníci byli z Německa, Singapuru, Spojených států amerických, Japonska, Nového Zélandu, Itálie a Číny. Zkušenosti a zaměření každého z designérů byly záměrně jiné, jeden se obvykle zabýval grafickým designem, další třeba chemií, technikou, materiály nebo antropologií, uměním nebo historií. Celé měsíce tým chrlil nápady, členové spolu hráli hry a další cvičení pro posílení kreativity. To všechno jim mělo pomoci vidět vzhled pochodně z různých perspektiv.

“Hlavní inspirací byl nakonec tvar tradičního čínského svitku. Heslo Oblak příslibu pak představuje čínskou tradici, zatímco tvar, povrch a technologie evokují duch olympijských her,” říká Yao Yingjia, výkonný ředitel Innovation Design Centre společnosti Lenovo v Pekingu. “Design pochodně jsme tvořili stejně jako navrhujeme osobní počítače. Nejdříve zkoumáme spojení mezi uživatelem a přístrojem, který navrhujeme. Díváme se na faktory jako velikost, váha, vlastnosti. Následně přijde ke slovu Lenovo design team, aby navrhl nějaký novátorský přístup, možnost jak vyrobit produkt unikátně, a samozřejmě s cílem, aby byl výsledek uživatelsky příjemný. To stejné jsme dělali s pochodní, pochopili jsme, že se musí běžci líbit, ale také se dobře nosit, musí být lehká. V případě pochodně je ale naším zákazníkem jak běžec, tak divák.”

Oficiální zapálení pochodně se odehraje v řecké Olympii v březnu roku 2008. Pochodeň procestuje 20 zemí včetně Velké Británie, Francie, USA, Austrálie, Indie a Japonska. Pocestuje Taiwanem, Hong Kongem a Makaem, než zavítá do 113 čínských měst a nakonec dorazí 8. srpna do Pekingu a zahájí 29. Olympijské hry.

Olympijská pochodeň

Jako hlavní barvy použili návrháři tmavou červenou a světlou stříbrnou, kombinaci tradičního čínského umění a současného designu spojující symboly čínské kultury, filozofie a umění.
Rukojeť je pokryta koženým materiálem a to nejen pro pohodlné držení, ale také, aby navozovala pocit jedné ruky v druhé. Pochodeň je pokryta plastickým vzorkem oblaků, které odkazují na stále se vyvíjející čínskou kulturu.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!