Reklama

Auto roku 2010

Poslední čtvrtletí v roce je pro fanoušky nových aut spojeno s anketou Auto roku KMN. Pořádá ji Klub motoristických novinářů (KMN) s cílem ocenit nejvýznamnější nový automobil na českém trhu. V současné době je v prvním kole ankety Auto roku KMN 2010 podle přesně stanovených kritérií nominováno celkem třicet čtyři vozů.

Auto roku KMN je nejprestižnější anketa hodnotící automobilové novinky na našem trhu. Titul a právo být označován jako Auto roku KMN totiž získá vůz, který volí porota složená z 36 odborných motoristických novinářů nezávislých na kterékoli vyrábějící nebo dovážející společnosti. Vítěze vybírají tito odborníci ve dvou kolech z nominovaných vozidel, která splňují přesně daná kritéria. Pravidla ankety vycházejí z renomované evropské ankety Car of the Year, ve které rozhodují o umístění aut také motorističtí novináři.

Pro účast v anketě musí každý automobil splňovat řadu podmínek, včetně té základní, že jde o novinku na českém automobilovém trhu. Proto musí být vůz zároveň sériově vyráběn a prodáván v ČR nejpozději do 31. 12. 2009.

Volí se vždy typ, popřípadě typová řada nominovaného auta, nikoli jeden vybraný model. Podmínkou účasti je také skutečně nová verze vozu, včetně technických změn, nikoli jen omlazovací facelift. Při posuzování jednotlivých kandidátů se hodnotí především celková konstrukce a design, komfort, bezpečnost, hospodárnost, ovladatelnost, jízdní vlastnosti a chování na vozovce, výkon, funkčnost, plnění ekologických norem a cena. Jedním z hlavních kritérií umožňujících porovnání nominovaných aut nejrůznějších tříd a kategorií je value for money – hodnota získaná za vynaložené peníze.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!