Internet

AdMonitoring otevírá Ceníkové centrum všem uživatelům internetu

Projekt AdMonitoring monitorující výdaje do české internetové reklamy nově otevírá veřejné Ceníkové centrum. Zájemci v něm najdou v přehledné formě ceníkové ceny standardních reklamních formátů a pozic jednotlivých internetových médií zapojených do projektu. AdMonitoring realizuje společnost MEDIARESEARCH pro Sdružení pro internetovou reklamu. Databáze ceníků na jednotlivých sekcích sledovaných serverů slouží pro výpočty brutto investic do internetové reklamy.

Přínosy Ceníkového centra vyplývají především z koncentrace ceníků s možností výběru a zobrazení nákupních podmínek napříč médii včetně historie. Aktuálně slouží Ceníkové centrum jako kontrolní nástroj při auditech prováděných mediálními agenturami. Do budoucna Centrum umožní sjednocení pojmenování pozic dle přijatých standardů SPIR pro reklamní plochy prodávané zapojenými servery. Vytvořená databáze se bude moci stát aktivním článkem při vytváření mediaplánů kampaní.

Ceníkové centrum aktuálně obsahuje data následujících médií a zastupitelů: ARBOinteractive, CET 21, ECONOMIA, AWD Česká republika, Internet Info, Impression Media, AliaWeb, MAFRA, Sanoma Magazines Praha a Seznam.cz.
Ceníky říkají, jak se jednotlivé formáty na serverech prodávají. Způsob nákupu je definován obchodním modelem (období, imprese, klik, případně jiný) a jednotkovou cenou. Pozici určuje doména serveru a název sekce. Formáty popisují základní formu emitované reklamy (textová, obrázková, kombinovaná, jiná), její rozměry a umístění na stránce. Ceníkové centrum je přístupné všem uživatelům internetu a pro jeho použití nejsou potřeba žádné přihlašovací údaje.

-red-

Čtěte také